علی آشتاب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: درسال 92 باشروع کار دولت تدبیر و امید بر اساس آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران تعداد بیکاران لرستان 113 هزا ر و 359تن بود که با اقدامات انجام شده دردولت یازدهم در راستای فعال نمودن صنایع و کارگاههای راکد و نیمه فعال، اجرای طرحهای عمرانی، استخدام ادارات دولتی، راه آهن، سد سازی و آزاد راه تعداد بیکاران در لرستان به 87 هزار نفر کاهش یافت.
وی افزود: چنانچه فعالیت‌های اقتصادی در استان لرستان طی دولت یازدهم صورت نمی‌گرفت، امروز این استان با جمعیت بیکار 161 هزار نفری مواجه بود.
آشتاب همچنین گفت: نرخ بیکاری لرستان در سال 91 حدود 20 درصد بود و از این نظر لرستان معمولا در بین استان های اول تا سوم کشور از نظر بیکاری بود که این وضعیت در پایان دولت یازدهم با کاهش نرخ بیکاری به 13 درصد روند و آهنگ مطلوبتری بخود گرفت بطوریکه استان لرستان هم اکنون از نظر میزان بیکاری به رتبه نهم کشوری رسیده است.
وی به نرخ بیکاری لرستان در سال‌های 91 تا 95 اشاره کرد و یادآور شد: تا پایان سال 91، نرخ بیکاری استان 20 درصد، سال 92 این رقم به 13.1 درصد رسیده، در سال 93، 14.9 درصد، سال 94، 13.3 درصد و تا پایان سال 95، نرخ بیکاری استان 13 درصد گزارش شده است و روند نرخ بیکاری مؤید این عملکرد است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سالانه 10 تا 12 هزار نفر وارد بازار کار می شوند و باید تلاش شود ضمن تثبیت شغل زمینه اشتغال این افرا نیز فراهم شود.
به گفته وی در طول دولت یازدهم تعداد پنج هزار واحد مسکن مهر استان لرستان به متقاضیان واگذار شده و با واگذاری و تحویل 2 هزار و 500 واحد مسکن مهر باقی مانده تا پایان سال 1396، پرونده مسکن مهر لرستان بسته می شود.
وی گفت: طرح مسکن مهر با مشکلات و سختی های فراوانی مواجه بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم ، حمایت های مالی بانک های عامل و پیگیری برای تحقق سهم آورده متقاضیان به جایگاه مطلوبی رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در بخش تعاونی های مسکن مهر، سهم لرستان 11 هزار و 143 واحد در قالب 474 بلوک بوده که در مجموع هفت هزار و 240 واحد تحویل داده شده است که از این میزان واگذار شده ها بخش قابل توجهی در دولت یازدهم ساخته و تحویل متقاضیان شده است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.