محمد شفیعی بعد از ظهرشنبه در دیدار با پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) خوسف اظهار کرد: دهیاری ها ظرفیت های خوبی در بحث آبرسانی به روستاها در اختیار دارند، آنها می توانند از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.
وی با قدردانی از تلاش « آبداران » برای آبرسانی به روستاها گفت: باید به مشکلات آنها خصوصا حقوق معوقه به صورت ویژه رسیدگی شود.
فرماندار خوسف با اشاره به 16 هزار کیلومتر مربع وسعت شهرستان ، 285 کیلومتر خط انتقال و 277 کیلومتر شبکه توزیع آب یادآور شد: این شهرستان نیازمند نگاه ویژه در بحث دریافت بودجه ملی است،بودجه تملک دارایی های سرمایه ای آبفار از 25 میلیارد ریال در سال 1395 به 34 میلیارد ریال امسال افزایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد : شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی باید پیگیر جذب اعتبار از وزارتخانه باشد، اعبتار استانی به تنهایی پاسخگو نیست.
فرماندار خوسف با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای 15 درصد اعتبار تخصیصی است، یادآور شد: فرمانداری در حد توان نسبت به افزایش اعتبار این شرکت کمک کرد و حالا نوبت شرکت است، نسبت به جذب مابقی اعتبار از وزارتخانه پیگیری های لازم را انجام دهد.

** مطالبات آبداران تا پایان شهریورماه پرداخت می شود
همچنین مدیر عامل شرکت آبفار خراسان جنوبی با بیان اینکه در 2 سال آخر دولت دهم اسناد خزانه اسلامی فروخته شد و در زمان دولت یازدهم موعد سررسید اسناد فرا رسید گفت: با توجه به تعهد دولت برای بازپرداخت اسناد مشکل اعتباری برای شرکت آبفار ایجاد شد.
علی اکبر بسکابادی به پیگیری های استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکل بودجه آبفار اشاره کرد و افزود: با پیگیری های استاندار، خراسان جنوبی به عنوان استان موفق به دریافت اعتبار ماده 180 شد.
وی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه تمام مطالبات آبداران استان پرداخت خواهد شد ابراز امیدواری کرد سال 96 در این خصوص مشکل خاصی بروز نکند.
مدیرعامل آبفار استان با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع و انتقال آب در بخش ماژان شهرستان خوسف، گفت: پیگیری تعویض لوله خواهیم بود و تا حد امکان نسبت به تعویض لوله ها اقدام خواهد شد.
در این جلسه تعدادی از آبدارن شهرستان خوسف به بیان مشکل خود از جمله حقوق و مزایا عقب افتاده، پرداخت نشدن سنوات بیمه سال های گذشته و فرسوده بودن شبکه انتقال و توزیع آب شرب پرداختند.
شهر خوسف در 36کیلومتری جنوب غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانی: irnabirjand94@yahoo.com
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
9866*2047*خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.