محمد بشیری زاده روز یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان، افزود: از این مبلغ 158میلیارد و 680 میلیون ریال از محل بودجه تملک دارایی و سرمایه ای و 169میلیارد ریال از محل ماده 180 ملی به طرح های عمرانی اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: این بودجه در قالب 23 فصل، 57 برنامه برای اجرای 177 پروژه عمرانی در بین 45 دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شد.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح و اصولی در هزینه کرد بودجه ها موجب توسعه شهرستان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی می شود، اظهار کرد: مسئولان در اجرای طرحهای عمرانی کمترین هدررفت هزینه ها را داشته باشند.
به گفته وی طرح های نیمه تمام که از پیشرفت فیزیکی بالاتری برخودارند در اولویت کار کمیته برنامه ریزی برای جذب بودجه قرار دارد، با وجود کمبود بودجه در سال گذشته اقدامات عمرانی خوبی در شهرستان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در سال 96، بیشترین مبلغ بودجه به بخش های حمل و نقل، راه سازی، آبرسانی روستایی و توسعه زیرساخت های شهری، روستایی و عشایری اختصاص دارد، بیان کرد: با توجه به منابع محدود و نیازهای نامحدود مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی باید نهایت دقت در برنامه ریزی ها به منظور حداکثر بهره وری از بودجه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته به 17 روستای شهرستان گازرسانی شده است، گفت: همچنین گازرسانی به 37 روستای بخش مرکزی و قهستان شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: گازرسانی به دو شهر «طبس مسینا و گزیک» با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است.
وی اظهار کرد: هم اکنون پنچ خانه بهداشت و مرکز بهداشتی در حال احداث است که تلاش خواهیم کرد این طرح های در سال جاری به بهره برداری برسد.
وی از مسئولان خواست برای تسریع در روند اجرای طرح های عمرانی پیگیری اختصاص بودجه ملی از مرکز استان باشند، بودجه شهرستان محدود است با پیگیری بودجه های ملی می توان اقدامات خوبی انجام داد.
به گفته وی نباید مسئولان وابسته به جناح خاصی باشند بلکه باید تنها هدفشان خدمت به مردم و حل مشکل آنان باشد.
وی با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان درمیان با پیگیری های صورت گرفته به زودی در اسدیه راه اندازی می شود، گفت: در سال جاری برای تجهیز این اداره 800 میلیون ریال بودجه در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: راه اندازی هرچه سریعتر این اداره از رفت و آمد مردم به شهر بیرجند با مسافت 100 کیلومتری جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 55 روستای شهرستان با تانکر آبرسانی می شود، گفت: در سال جاری بودجه خوبی برای آبرسانی پایدار به روستاهای شهرستان پیش بینی شد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.