حسن سروری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دوره مشارکت تسهیلات سه ساله و بازپرداخت آن پنج سال است، افزود: تعاونی های فرش دستباف و صنایع دستی نیز می توانند از تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد برخوردار شوند.
یهد گفته وی امسال از محل منابع صندوق توسعه ملی، 50 شرکت تعاونی استان برای دریافت 90 میلیارد ریال تسهیلات برای تثبیت و ایجاد اشتغال 383 نفر به بانک توسعه تعاون معرفی شدند.
وی بیان کرد: محور اعطای تسهیلات سال جاری تمرکز به تعاونی های تولیدی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سروری اظهار کرد: طرح بهسازی و نوسازی و احیای تعاونی های تولیدی استان از طریق برگزاری دوره های آموزشی، استقرار چرخه بهره وری، تقویت مدیریت تعاونی ها و در نهایت تامین سرمایه مورد نیاز آنها از طریق منابع صندوق توسعه ملی و کارگروه رفع موانع تولید استان، صندوق کارآفرینی امید و منابع داخلی بانک توسعه تعاون پیگیری می شود.
وی مهمترین مشکل تعاونی های استان را تامین وثایق مورد نیاز عنوان کرد و یادآور شد: در سال تولید و اشتغال توجه به حل مسایل و مشکلات بنگاه های اقتصادی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی با اشاره به پیش بینی سهم 25 درصد بخش تعاون از اقتصاد در برنامه ششم توسعه ، افزود: با تجمیع سرمایه های خرد از طریق بخش تعاون و تزریق هدفمند منابع بانکی ارزان قیمت بانکی به طرح های دارای اولویت اقتصادی می توان جهش خوبی در ایجاد بنگاه های خرد و متوسط و تحقق سهم بخش تعاون را میسر کرد.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، همکاری و مشارکت نظام بانکی را در این عرصه موثر توصیف کرد.
استان خراسان جنوبی 981 تعاونی فعال دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.