اسماعیل اسفندیاری پور روز سه شنبه در مراسم تجلیل از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در کشت گندم مزیت صادراتی در دراز مدت نداریم بلکه اولویت نخست کشور تامین نیاز داخل است.
وی با بیان اینکه تمامی الزامات مورد نیاز برای افزایش تولید گندم در کشور فراهم شده است، بیان کرد: در این زمینه 80 هزار دستگاه تراکتور با پرداخت تسهیلات 50 هزار میلیارد ریالی و تعداد 2 هزار دستگاه کمباین وارد مزارع شده است.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید طرح های 10 ساله درازمدت تا افق 1404 تنظیم شده است، در معاونت زراعت هشت محصول و چهار برنامه تعریف شد که محصول گندم یکی از این محصولات است.
به گزارش ایرنا، اسفندیاری پور اظهار کرد: در سال 96 میزان 472 هزار تن بذر اصلاح شده یارانه دار گندم در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار گرفت.
وی عنوان کرد: امسال تا 20 تیرماه جاری بیش از 6 میلیون تن خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شد و پیش بینی می شود نیاز گندم کشور تاکنون خریداری و تامین شده است.
وی با اشاره به پرداخت هفت هزار و 600 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان تا 15 خردادماه، یادآور شد: همچنین از 15 خردادماه تا 15 تیرماه نیز 50 درصد وجه کشاورزان در این زمینه پرداخت شد.
مجری طرح گندم کشور یادآور شد: وضعیت خودکفایی گندم در سال های 90، 91 و 92 به میزان 67 درصد بود، همچنین میزان خرید گندم در این سه سال، 4 میلیون و 79 هزار هکتار بوده است.
اسفندیاری افزود: درصد خودکفایی گندم در سه ساله دولت تدبیر و امید روند رو به رشدی داشته و در سال 93 به میزان 76 درصد، سال 94 به میزان 84 درصد و در سال گذشته به 105 درصد رسیده است و نیاز کشور در این زمینه رفع شد.
وی گفت: سال جاری کل نیاز گندم کشور تامین شده است و مازاد خرید گندم برای سال 97 نیز باقی خواهد ماند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.