محمد فرهادی ،روز سه شنبه در نهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان افزود: با دستگاه های اداری پر مصرف برخورد جدی می شود.
وی به مطالبات شرکت آب و فاضلاب از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت این است، از اوراق مشارکت و روش های نوین بیشتر استفاده شود، مطالبات باید در سامانه اقتصاد دارایی ثبت تا امکان تامین مطالبات فراهم شود.
وی بیان کرد: هزینه آب بهایی که توسط مشترکان به ویژه پر مصرف پرداخت می شود تفاوت چشمگیری با آنچه توسط شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی هزینه می کنند، نشان می دهد لذا مدیران این حوزه باید از اهرم های قانونی که در اختیار دارند برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، فرهادی اظهار کرد: در زمینه تامین آب فضای سبز شهری سال گذشته اعتباری در اختیار شهرداری ها قرار گرفت، مطالعات چند شهر در حال انجام است که به زودی تکمیل و وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: در خراسان جنوبی به دلیل کمبود منابع آبی، آب ارزش بسیار بالایی دارد و یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان استان مساله است لذا ارایه نقشه راه برای تامین آب شرب پایدار در دستور کار شرکت های آب و فاضلاب استان قرار گیرد.
وی یادآور شد: برای کاهش هدر رفت آب به ویژه در مناطق روستایی باید برنامه جامعه ای ارایه شود، آمار و ارقام در این زمنیه نگران کننده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بدون اشاره به آمار افزود: باید دقت نظر بیشتری در مصرف آب استان لحاظ شود، نسبت به آموزش و ترویج روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی، سازمان مربوط برنامه های مناسبی ارایه کند، تا گسترش یابد.
فرهادی اضافه کرد: بحث اصلاح الگوی کشت نیز باید در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد تا با آبیاری کمتر محصولات بیشتری برداشت شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.