محمد بشیری زاده، روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان افزود: عملیات موشکی سپاه علیه نیروهای تکفیری داعش نشان داد که آمادگی کامل برای پاسخ کوبنده به هرگونه اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران وجو دارد.
وی با بیان اینکه این عملیات علیه داعش پاسخی به ترقه بازی دشمنان در تهران بود، اضافه کرد: عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در عملیات موشکی سپاه به جهانیان اثبات شد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان ادامه داد: از این پس ایران اسلامی به کوچکترین حرکت دشمنان نظام جواب دندان شکنی خواهد داد.
وی با بیان اینکه اتمام طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان در اولویت قرار دارد، گفت: امسال بودجه عمرانی آموزش و پرورش شهرستان به 2 برابر افزایش یافت، و مدیریت آموزش و پرورش نیز نسبت به جذب بودجه ملی از بیرجند مرکز استان(خراسان جنوبی) تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 37 روستای بخش مرکزی و قهستان شهرستان در حال گازرسانی است، گفت: باید همزمان با گازرسانی به این روستاها گازرسانی به مدارس نیز آغاز شود تا دانش آموزان در فصل زمستان با آرامش خاطر بیشتری در کلاس های درس حاضر شوند.
وی با تاکید به اینکه باید از موازی کاری در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان پرهیز شود، گفت: باید زمینه برای استفاده هرچه بیشتر دانش آموزان از کلاس های فنی و حرفه ای فراهم شود تا دانش آموزان در کنار تحصیل، حرفه آموزی را نیز یاد بگیرند.
وی با تاکید به حضور حداکثری دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی روز قدس، یادآور شد: باید با حضور گسترده مردم در روز قدس بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت شود.

**پیش بینی 9 پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان شهرستان
مدیر آموزش و پرورش درمیان هم با بیان اینکه در تابستان امسال 9 پایگاه اوقات فراغت در شهرستان راه اندازی شد، گفت: با همکاری سایر دستگاه های متولی برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان به گونه ای انجام شده که از موازی کاری در کلاسهای اوقاغات فراغت جلوگیری شود.
حسین مهران فر، با اشاره به موفقیت دانش آموزن شهرستان در مسابقات استانی قرآن هم گفت: در سال تحصیلی گذشته 45 دانش آموزان شهرستان رتبه های استانی مسابقات قرآن کریم را کسب کردند.
وی نبود محلی برای برگزاری مسابقات دوو میدانی را یکی از مشکلات آموزش و پرورش در شهر اسدیه ذکر کرد و گفت: در صورت تامین زمین و احداث پیست زمینه شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان فراهم می شود.
وی با اشاره به تعداد محدود افراد بی سواد در شهرستان اظهار کرد: این افراد آموزش ناپذیر هستند اما تلاش آموزش و پرورش باسواد کردن آنان است، باید از رجعت افراد به بی سوادی جلوگیری کنیم.
وی با تاکید به اینکه نباید نگاه جزیره ای به آموزش و پرورش داشته باشیم، گفت: هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده جامعه است.
وی یادآور شد: برای اسکان فرهنگیان در تعطیلات تابستان چهار باب مدرسه با امکانات مناسب در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه یک سال گذشته برای ایمن سازی مدارس حاشیه خیابان اقدام خوبی انجام شد، گفت: هنور برخی از مدارس ایمن سازی نشده است که اسامی این مدارس به پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارسال خواهد شد.
هم اکنون حدود 11هزار دانش آموز در شهرستان درمیان تحصیل می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.