به گزارش خبرنگار ایرنا حمید قنبری روز پنجشنبه در آئین تجلیل از معلمان اندیمشک در سالن شهدای معلم این شهر افزود:با اجرای این طرح ها بخش زیادی از فضای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان مناطق عشایری خوزستان تامین شده است.
وی با بیان اینکه امروز عشایر به علت بی توجهی به زیر ساخت های مورد نیاز آنان با مشکلاتی مواجه هستند بیان کرد:برنامه ریزی برای ساماندهی مشکلات حوزه تعلیم و تربیت عشایر و توسعه کمی و کیفی خدمات مربوطه انجام شده است.
قنبری افزود:توجه به توسعه خدمات اقتصادی، هلال احمر و محیط زیست از جمله مشکلات آموزش و پرورش بوده و امیدواریم با تشکیل کمیسیون عشایر در مجلس شورای اسلامی و توسعه خدمات آموزشی و اجرای طرح های عمرانی مختلف در این زمینه، خدمات آموزشی عشایر در استان خوزستان و کشور گسترش یابد.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: آموزش و پرورش، اولویت توسعه ایران اسلامی و اندیمشک است و طرح ها و خدمات گسترده ای در این عرصه طراحی و به اجرا رسیده است.
پیمان جهانگیری افزود: نقش معلم در تعلیم و تربیت و کاهش ناهنجاری های اجتماعی ویژه است ،دغدغه امروز ما فرهنگ و آموزش است و به زودی و با پیگیری های صورت گرفته طرح های مختلفی در این زمینه اجرا و خدماتی که به دلایل مختلف در این شهرستان و در حوزه آموزش و پرورش کم تر به آن توجه شده بود، توسعه می یابد.
وی تاکید کرد:ارتقا سطح آموزش و پرورش اندیمشک یکی از مهمترین اولویت ها و دغدغه های مسئولان این شهرستان است.
رئیس آموزش و پرورش اندیمشک هم گفت:آموزش و پرورش در مسیر توسعه کشور جایگاهی ارزشمند دارد و ما باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که متناسب با ظرفیت شهرستان، اندیمشک به شهر نخست استان در مسیر توسعه خدمات آموزشی قرار گیرد.
محمد قلاوندی افزود: در شهرستان اندیمشک، برکات وحدت و همدلی و سازندگی مشهود است و جای جای این شهرستان جلوه گر این خواست و اراده مردمی است.
وی اظهار کرد:نگاهی به آمار و وضعیت موجود آموزش و پرورش و رتبه های آن ، نشان دهنده تلاش و نتیجه مطلوب ناشی از این همدلی ها است.
وی افزود: باید مسیر توسعه و ارائه خدمات آموزشی را از هر نگاه سیاسی دور نگه داریم و متناسب با همین ظرفیت، برای اولین بار طرح های بی نظیری در حوزه آموزش و پرورش اندیمشک اجرا می شود.
قلاوندی کلنگ زنی 20 طرح بنیاد برکت در شهرستان، تعیین اعتبار 150 میلیارد ریالی برای توسعه خدمات آموزشی و عمرانی این حوزه ، اجرای طرح تجهیز فضاهای آموزشی ، اختصاص 2میلیارد ریال برای آیین تجلیل از 400 دانش آموز برتر و معلمان نمونه را از جمله برنامه ها برای رضایتمندی مردم و مجموعه فرهنگیان عنوان کرد.
وی گفت: بیش از این تمام اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک تنها هفت و نیم میلیارد ریال بود که با پیگیری صورت گرفته خدمات این حوزه به نحوی شایسته گسترش یافته و بسیاری از این خدمات برای اولین بار در شهرستان اجرا شده است.
در این آئین که با یک هزار و 500 نفر از فرهنگیان و معلمان برگزار شد از فرهنگیان شهرستان اندیمشک و تعدادی از معلمان نمونه تجلیل شد.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.