در این مراسم که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد ، تعدادی از علما، فضلا، روحانیان، طلاب علوم دینی و شماری از مسئولان محلی حضور داشتند.
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند در این مراسم گفت: با توجه به شرایط منطقه ای و جهانی وظیفه آحاد مردم، حمایت و پشتیبانی از ولی امر مسلمین است.
حجت الاسلام محسن مشرفی، با بیان اینکه در صورت حمایت از ولی امر ، دستاورد های انقلاب و نظام حفظ می شود، افزود: جای تاسف است، شناخت اندیشمندان غربی نسبت به حضرت امام از برخی ها از ماها بیشتر است.
وی اظهار کرد: حضرت امام (ره) فرزند یک شخصیت عالم انقلابی بود، در خانواده انقلابی و اندیشمند به دنیا آمد و با طی مدارج علمی و دینی به تقوا رسید.
وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) با رهبری انقلاب اسلامی توانست افق جدیدی در ایران بگشاید و هم اکنون ظرفیت های زیادی در 80 میلیون جمعیت ایرانی وجود دارد باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی استفاده کرد.
به گفته وی علاوه بر ظرفیت داخلی، بسیاری از مستضعفان و اندیشمندان و جویندگان عدالت طلب و هوادار انقلاب در خارج طرفدار انقلاب اسلامی هستند .
وی در ادامه با تاکید به اینکه باید دستاوردهای امام(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس را حفظ کنیم، گفت: حضرت امام با رهبری انقلاب اسلامی ثابت کردند، حکومت جهانی دست یافتنی است، که نیاز به ادامه مسیر دارد ، این انقلاب باید تمدن اسلامی را در جهان رقم بزند.
امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با طرح این پرسش رسالت ما در قبال انقلاب به عنوان یک نعمت عظیم چیست؟، اظهار کرد: امام امت رسالت خود را به نحو احسن انجام دادند و با دلی آرام از دنیا رفتند و ما را در سوگ خود نشاند.
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تصریح کرد: باید اعتراف کنیم، میزان آشنایی ما با اصول مدیریتی و حکومتی امام خیلی کم است ، حوزه های علمیه به عنوان نهادی که عهده دار تربیت عالمان دینی است برای رفع این خلاء ،دوره کامل امام شناسی برگزار کند تا روحانیان و مردم شناخت بهتری از امام امت پیدا کنند.
وی با اشاره به لزوم تبیین اصول مکتب حضرت امام(ره) برای نسل جوان یادآورشد: شهید مرتضی مطهری که 12سال شاگرد حضرت امام(ره) بود در مورد موفقیت های آن حضرت می گوید، امام امت به هدف خود ایمان داشت ، مسیری را انتخاب کرده بود، به آن باور داشت و به آن می رسید.
وی بیان کرد که شهید مطهری بر این باور است امام به امت خود ایمان داشت و به خدا ایمان پیدا کرده بود و به آنچه یقین و باور داشت، برای رسیدن به آن تلاش می کرد.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.