به گزارش ایرنا سید روح الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) فقیه، عارف، فیلسوف، مرجع تقلید، رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در سال 1342 نهالی را کاشتند که در سال 1357 به ثمر نشست و دنیا را متحول و ایران را به ام القرای جهان اسلام تبدیل کرد.
عشق و علاقه ملت ایران و بسیاری از مسلمانان و دیگر آزادیخواهان جهان به آن امام همام به حدی است که هیچگاه شعله آن خاموش شدنی نیست و دستاوردها و آرمانهای انقلاب و امام راحل نسل به نسل انتقال می یابد.
چهاردهم خردادماه هر سال، یادآور رحلت ناباورانه مردی است که امید ملت بود و امروز، اگرچه در میان ما نیست اما اندیشه های نورانی آن پیر روشن ضمیر چراغ راه هدایت و تعالی مردمی است که او را مقتدای خویش می دانسته و اکنون نیز خلف صالح او را مراد و مرجع خود می دانند.
مردم مومن و انقلابی استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی همه ساله در آستانه سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) با سیاه پوش کردن سر درب مغازه ها، مساجد، خیابانها و معابر و اماکن عمومی و ادارات عشق و ارادت خود را به معمار کبیر انقلاب ابراز داشته و به یاد آن بزرگ مرد تاریخ در سوگ می نشینند.
همه ساله برنامه اعزام کاروان عزاداران خمینی کبیر از سراسر کشور از جمله سیستان و بلوچستان برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال عازم مرقد مطهر آن امام همام می شدند اما امسال بدلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان هیچ کاروانی ازسیستان و بلوچستان همچون برخی نقاط کشور برای شرکت در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اعزام نمی شود اما آیین های بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل(ره) در مساجد و تکایای سراسر استان از شب گذشته در استان آغاز شده و همچنان در مکانهای مختلف ادامه دارد.
شهر زاهدان نیز حال و هوای خاصی دارد، مردم همیشه در صحنه این شهرستان با حضور در مساجد و شرکت در آیین های سوگواری سالگرد ارتحال امام امت و دعا و نیایش برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و پیروزی مسلمانان بر دشمنان اسلام را از درگاه ایزدمنان خواستار شدند.
مراسم با شکوه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) امشب در مسجد جامع زاهدان با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال بدلیل تقارن با ماه مبارک رمضان هیچ کاروانی از این استان برای شرکت در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اعزام نمی شود.
علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه ویژه برنامه های سالگرد امام راحل در سالجاری در ایام ماه مبارک رمضان است بنابراین هیچ کاروانی به حرم مطهر به علت روزه دار بودن مردم اعزام نمی شود.
وی بیان کرد: ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در استان در حال برگزاری است و عاشقان امام خمینی (ره) با شرکت در این آیین ها عشق و علاقه شان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی را نشان می دهند.
وی تصریح کرد: به منظور رفاه حال مردم برنامه های محوری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به گونه ای طراحی شده است که گرمای هوا باعث اذیت و آزار علاقه مندان به نظام و رهبری نشود و مشکل ترافیکی نیز به همراه نداشته باشد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اولویت همه ما باید تبیین اندیشه ها و تفکرات امام راحل(ره) باشد تا شناخت نسل جدید نسبت به امام بیشتر شود.
جمشید نژاد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حامی مظلومان و محرومان است.
وی افزود: امام راحل(ره) ساز و کارهایی را تبیین کردند که به اقشار ضعیف جامعه توجه شود که نمونه بارز آن تاسیس کمیته امداد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت امام و بازسازی اندیشه ها و توسعه اصول فکری امام راحل از جمله اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در استان است.
عباس صفدری اظهار داشت: برگزاری نشست های تخصصی به منظور تبیین شخصیت حضرت امام و توزیع پوسترهای تبلیغاتی از وصیت نامه حضرت امام و سیره ایشان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان است.

**برپایی نمایشگاه عکس به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) در سیستان و بلوچستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه عکس وهنرهای تجسمی به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد در سراسر استان برپا شده است.
حسین مسگرانی اظهار داشت: ارتباط نسل چهارم انقلاب با حضرت امام خمینی(ره) و تبیین آرمان ها و اهداف معمار کبیر انقلاب اسلامی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: همچنین علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس، کرسی های تلاوت و جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان کشوری و بین المللی و شب های شعر و عزاداری در سراسر استان در حال برگزاری است.
7316**3213 **6081خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.