به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، الیاس جویبان افزود: بر اساس گزارش گمرکات صادرات قطعی استان در این مدت به 33 میلیون دلار و به وزن 250 هزار تن رسید.
وی اقلام عمده صادرات استان را سیمان، کاشی و سرامیک، میلگرد، خوراک کامل طیور، رب گوجه فرنگی، گازوئیل، روغن سوخت تقطیری، مصنوعات پلاستیکی و هیدرو کربن سنگین ذکر کرد که به گفته وی به افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شده است.
به گزارش ایرنا، جویبان میزان واردات استان در 2ماهه نخست سال جاری را 152 هزار دلار و به وزن 139تن ذکر کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش و وزن 92 درصد کاهش دارد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: اقلام وارده شامل برنج خوراکی و شتر از پاکستان و افغانستان بود.
وی همچنین در مورد ترانزیت کالا در دو ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: 117 دستگاه کامیون به وزن سه هزار و 747 تن از مرز ماهیرود خارج شده است.
جویبان یادآور شد: عمده اقلام ترانزیت گاز مایع، مرغ منجمد، تخم مرغ، قطعات مرغ، بنزین، هیدروکربن و کودشیمیایی است که از پاکستان، ترکیه، برزیل، ترکمنستان، چین و آمریکا انجام شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.