سید علی اکبر پرویزی، عصر سه شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در بیرجند، افزود: اگر دستگاه های دیگر و نهادهای تحت نظارت مقام معظم رهبری مثل قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که امکانات خوبی دارند در خصوص تولید و اشتغال به کمک دولت بیایند موفقیت های خوبی به دست خواهد آمد.
وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی شرایط متفاوت تر با دیگر استان هاست، بخش کشاورزی و دامپروری استان با آسیب جدی روبه رو ست و لطمه های وارد شده به این بخش به راحتی قابل جبران نیست.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در استان باید زمینه های دیگری علاوه بر کشاورزی و دامپروری ایجاد شود.
وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک های استان با دعوت از سرمایه گذاران از ظرفیت آنها در تولید و اشتغال در خراسان جنوبی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را پشت سرگذاشتیم، بحث هایی در خصوص اشتغال مطرح شد که به لحاظ تبلیعات انتخاباتی سکوت کردیم.
وی تاکید کرد: ایجاد شغل به راحتی نیست، وقتی بناست طبق برنامه یک میلیون شغال ایجاد شود اگر قرار باشد از این تعداد 30 درصد آن به طور تکلیفی دستگاه های دولتی ایجاد کنند باید همه کار اداری خود را رها و برای ایجاد این شغل ها راهکار پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: حدود 700 هزار میلیارد ریال بودجه در برنامه برای اشتغال پیش بینی شده، که یک قلم آن 66 میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی است.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در کشوری مثل ایران 66 میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی با توجه به تحریم هایی که وجود داشته است، کار آسانی نیست.
پرویزی یادآور شد: اگر فضا و شرایط فراهم نشود، ثبات در اقتصاد نباشد هیچ سرمایه گذار خارجی و حتی داخلی حاضر به ریسک سرمایه گذاری نیست.
وی افزود: سرمایه گذار وقتی شرایط بازار را ملتهب ببیند، نرخ ارز و طلا متغیر باشد ، سود بانکی مشخص نباشد، امکان سرمایه گذاری نیست.
وی اظهار کرد: اگر قرار است شغلی ایجاد شود نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاری مستلزم وجود بعضی پارامتر هاست، اگر یکی از آنها وجود نداشته باشد انجام نمی شود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه با تاکید به اینکه اگر امنیت برای سرمایه گذار به طور واقعی نباشد در داخل هم با چالش روبه رو می شویم، یادآور شد: زمینه سرمایه گذاری در استان به هر شکلی فراهم شود و هر دستگاه با توجه به حدود و اختیار خود در این خصوص تلاش کند.
پرویزی تصریح کرد: از بانک های استان گلایه دارم، انتظار ما تحرک بیشتر بانک هاست ، متاسفانه در چهار ماه گذشته پرداخت بانک ها متوقف شده است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک ها در جلسه ای با حضور سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی مشکل موجود در بحث منابع مالی را پیدا کنند.
پروزی افزود: بیش از 6 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان موجود است، در بخش دولتی در نزد 11 بانک رسمی خراسان جنوبی بیش از چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار موجود است.
وی اظهار کرد: پرداخت 500 میلیارد تومان رقم زیادی نیست اگر این مبلغ در اختیار بخش تولید قرار گیرد باعث رونق و اشتغال می شود.
وی یادآور شد: در مدتی که درگیر بحث انتخابات بودیم باید جبران بعضی کارها که انجام نشد در 10 ماه آینده انجام بشود و به بحث انتخابات به عنوان یک تکلیف صرفا اداری نگاه نشود چون این حوزه نیاز به اراده جمعی دارد و همه سعی کنیم در حد توان گرهی از کار تولید کننده باز شود، اگر شغلی هم ایجاد نشود حداقل شغل موجود تثبیت شود.
پرویزی گفت: این جلسه به طور مرتب توسط مسئولان مربوط پیگیری و رصد شود و نتیجه کار هم به اطلاع مردم برسد.
وی اظهار کرد: در جلسه شورای اداری استان هم بخشی از دستاوردهای ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی بیان شود تا مسئولان دیگر نهادها و دستگاه ها که عضو ستاد نیستند از کارهای انجام شده مطلع و در بعضی کارها از ظرفیت آنها استفاده شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.