حسن سروری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعاونی های مرزنشین اجازه دارند به میزان 150 دلار پس از انجام صادرات نسبت به واردات 41 قلم کالای مختص مرزنشینان اقدام کنند.
وی گفت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت مشمول کارت مبادلات مرزی شامل 51 هزار و 547 خانوار مرزنشین استان نسبت به ثبت نام در دفاتر پیشخوان اقدام کردند.
وی جمعیت دارای کارت مبادلات مرزی استان را 145 هزار و 649 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 140 هزار و 792 نفر معادل 97 درصد از دارندگان کارت نسبت به فعال سازی کارت های خود در دفاتر شرکت های تعاونی مرزنشین استان اقدام کردند.
به گزارش ایرنا سروری روند صدور و فعال سازی کارت های الکترونیک مرزنشینان را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: پس از فعال سازی کارت در محل دفاتر شرکت های تعاونی عضویت دارنده کارت در تعاونی قطعی می شود.
وی میزان برنج وارداتی برای هر نفر را 25 کیلوگرم دانست و یادآور شد: تمرکز بیشتر شرکت های تعاونی مرزنشین در استان بر واردات برنج، چای و شکر است.
وی ادامه داد: کالاهایی مانند کنجد، خوراک دام، طیور و آبریان، انواع تخمه بوداده، نارگیل، زیره سیاه وسبز، بادام زمینی، چلغوز نیز جزء کالاهایی است که می توانند توسط تعاونی ها وارد و نیاز استان را تامین کنند.
وی گفت: براساس تصمیم کارگروه مذکور مهلت استفاده از کارت های منقضی شده تا پایان شهریورماه 96 تمدید شد و مرزنشینان می بایست نسبت به تمدید کارت های خود اقدام کنند.
خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد که زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان شهرستان های مرزی است. طول مرز زیرکوه با افغانستان 147 کیلومتر، درمیان 70 کیلومتر، سربیشه حدود 110 کیلومتر و نهبندان به عنوان جنوبی ترین نقطه استان از شرق به کشور افغانستان محدود است.
ایران و افغانستان 945 کیلومتر مرز دارند که 465 کیلومتر آن در محدوده خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.