حجت الاسلام محمد هادی نودهی روز شنبه به ایرنا، افزود: مراسم معنوی غباروبی مساجد در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به منظور مهیا شدن مساجد برای پذیرایی از روزه داران برگزار شد.
وی با بیان اینکه در شهرستان 230 مسجد اهل تسنن و تشییع وجود دارد، اضافه کرد: برای ماه مبارک رمضان 150 مسجد شهرستان غباروبی و عطر افشانی شد.
وی اظهارکرد: برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی مساجد سنت حسنه ای است که همه ساله در آستانه آغاز ماه رمضان و به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی مساجد انجام می شود.
به گفته وی هرساله با مشارکت مردم و به همت نمازگزاران، هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی مساجد شهرستان غبارروبی و عطرافشانی و برای ماه مهمانی خدا و استقبال از روزه گذاران آماده می‌شود.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه عبادت خالق هستی و بهترین زمان برای رستگاری انسان مسلمان در دنیا و آخرت است، اظهارکرد: رمضان ماه توحید، ماه بندگی و ماه عزت و سربلندی مسلمانان است، ماهی که در آن مسلمانان بهتر از هر زمان دیگری به خداوند متعال نزدیک می شوند.
وی یادآور شد: روزه داری یکی از پایه های اصلی حکومت اسلامی است، نفس کشیدن انسان روزه دار در این ماه تسبیح خداوند است و خواب نیز در این ماه عبادت و عمل خیر و دعای شما در این ماه مستجاب می شود.
وی چندی پیش هم گفته بود:55 مبلغ مذهبی در آستانه ماه رمضان( ششم خرداد) به روستاهای این شهرستان مرزی اعزام شدند که از این تعداد 40 نفر روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه مشهد و قم و بقیه روحانیان خراسان جنوبی هستند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.