به گزارش ایرنا، از اوایل امسال به دلیل گرمای هوا و کاهش دبی برخی چاه های مجتمع فخرود، روستاهای «بورنگ، گسک، مسک ، زارگز، مقدر، تشوند و نوزاد» با مشکل کمبود آب مواجه شدند که در کوتاه مدت با تقویت الکترو پمپ و افزایش دبی آب در یکی از چاه های مجتمع فخرود، مشکل کمبود آب این روستاها رفع شد.
اما، چند روز گذشته به دلیل ریزش چاه شماره سه مجتمع فخرود، همچنان این روستا با مشکل کمبود آب مواجه اند، هم اکنون مجوز برای حفر چاه جایگزین از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اخذ شد، که به اذعان مدیر آب و فاضلاب روستایی درمیان حل مشکل کم آبی در این روستاها نیاز به حفر چاه شماره چهار دارد که مجوز حفر این چاه باید توسط استانداری صادر شود.
راستین راستکار، عصر یکشنبه به ایرنا، افزود: علت ریزش چاه شماره سه مجتمع فخرود، افت سطح آب منابع زیرزمینی منطقه است، دشت فخرود توسط شرکت آب منطقه ای استان ممنوعه اعلام شده است.
به گفته وی با پیگیری ها صورت گرفته از طریق منابع طبیعی و آب منطقه ای استان مقرر شد چاه جایگزین در کنار چاه ریزش کرد در آینده نزدیک حفر و مشکل کمبود آب برخی از روستاهای شهرستان حل شود.
وی با بیان اینکه عمق چاه شماره سه مجتمع فخرود 100 متر است، گفت: برای دسترسی راحتر به آب باید چاه جایگزین بیشتر از این عمق حفر شود.
وی ادامه داد: ریزش چاه شماره سه مجتمع فخرود 350 میلیون ریال به آب و فاضلاب روستایی شهرستان خسارت وارد کرد.
وی عنوان کرد: مجوز برداشت آب از چاه شماره سه مجتمع فخرود، 15لیتر بر ثانیه بود که تنها 10لیتر بر ثانیه آب از این چاه برداشت می شد.
وی با بیان اینکه برای حل مشکل کم آبی در مجتمع فخرود نیاز به حفر چاه جدید است، گفت: پیگیر اخذ مجوز از استانداری خراسان جنوبی هستیم.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.