محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در دیدار با علیرضا نصرآبادی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی،افزود: احداث بند خاکی اقدام خوبی است باید در روستاهای این شهرستان مرزی انجام شود، فرمانداری آمادگی احداث بند خاکی با همکاری مردم و منابع طبیعی در تمام روستاها دارد.
به گفته وی با توجه به شرایط خشکسالی در شهرستان احداث بند خاکی علاوه بر افزایش آب سفره های زیر زمینی، مردم نیز می توانند از این ماده حیاتی ارزشمند در زمینه کشاورزی استفاده کنند.
وی هدف از احداث بندهای خاکی را تقویت دبی آب قنات‌ در روستاها ذکرکرد و گفت: با توجه به خشکسالی 18 ساله در استان و این شهرستان میزان آبدهی قنات‌ روستا های شهرستان به شدت کاهش یافته است.
وی ادامه داد: آب 25 درصد قنات‌های شهرستان کاملا خشک شد و آب بیشتر قنات‌ها به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، بشیری زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح های حفاظت و آبخیزداری راهکار مهمی برای مقابله با اثر خشکسالی است، گفت: اجرای طرح آبخیزداری علاوه بر کاهش خسارت‌ های ناشی از سیلاب فصلی در تقویت منابع آبی نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان درمیان بیشترین آمار مهاجرت خراسان جنوبی را دارد، اضافه کرد: باید مشکل مهاجرت مردم از روستاها ریشه یابی و راهکارهای موثری برای ماندگاری مردم در روستاها ارایه شود.
وی عنوان کرد: اختلاف نظر زیادی بین مردم و منابع طبیعی وجود دارد که مقصر منابع طبیعی نیست بلکه مشکل در مورد اجرای قانون است، قوانین باید برای مناطق محروم و مرزی اصلاح شود.
وی بیان کرد: با توجه به روند افزایش مهاجرت از نقاط مرزی باید دولت برای امرار و معاش مردم پول بدهد تا مرز خالی از جمعیت نشود، نباید با برخی از قوانین غیر بومی جلوی فعالیت مردم گرفته شود.
وی یاد آورشد: باید با ارایه خدمات خوب و موثر انگیر مردم را برای ماندگاری در روستاها افزایش دهیم.
شهرستان درمیان 57 هزار نفر جمعیت و 90 کیلومتر مرز با افغانستان دارد.
شهر اسدیه مرکز این شهرستان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.