حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند با تشکر از شورای نگهبان در انتخاب درست نامزدهای انتخاباتی، افزود: شورای نگهبان با درایت تمام 6 نفر را انتخاب کرد و افرادی که به دلایل مختلف صلاحیت شان محرز نشد باید در فرصت های دیگر به مردم خدمت کنند.
به گفته وی شورای نگهبان در این ارتباط کاملا معتدل عمل کرده و مردم ایران می توانند با توجه به علایق و سلایق خود آینده کشورشان را تعیین کنند که این انتخاب باید کاملا از روی آگاهی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: این مهم باید مد نظر جامعه در زمان انتخابات قرار گیرد که انقلاب با خون شهدایی سیراب شده که نظر اصلی آنها پویایی انقلاب و نظام بوده است، پس نباید با فضاسازی و شعارهای دروغین انتخاباتی این حق را ضایع کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تاکید بر این مهم که کسی باید انتخاب شود که به کمک مردم زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کند، افزود: فرد مورد انتخاب مردم باید مدیری ساده زیست و مومن باشد و هدف های انقلاب را دنبال کند.
وی عنوان کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید اصولگرای اصلاح طلب و اصلاح طلب اصولگرا باشد و رسم آزادگی را پیشه کار خود کند تا با رعایت ارزش های انقلاب جلوی طمع دشمنان را بگیرد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اخلاق صورت باطنی انسان است، گفت: خوش رفتاری، خوش اخلاقی و بی پیرایه بودن انسان، اثر در صورت و محبت باطنی انسان دارد و برای یافتن این مهم باید اول خود را شناخت تا معبود را در شناخت خود یافت.
وی اظهار کرد: اخلاق خوب اخلاقی است که از روی محبت برخیزد و اگر انسان تواضع و فروتنی و خوش رفتاری می کند باید از آگاهی و محبت قلبی او نشات گرفته باشد.
به گفته وی خداوند انسان را آزاده آفریده و تواضع وی باید بر اساس رضایت خداوند باشد نه اینکه به مثابه رضایت غیر خدا، که اگر اینگونه باشد رسم آزادگی به جا آورده نشده است.
وی تاکید کرد: انسان ولایی نباید برده دیگران باشد و برای روزمره گی های دنیایی در مقابل دیگران سر به زیر باشد، این در حالی است که اگر محبتی هم به وجود می آید باید محبت قلبی و برای رضای خدا باشد.
وی ادامه داد: زمانی که محمد رضا شاه ، امام (ره) را تهدید کرد که چکمه رضا قلدر را خواهد پوشید امام سر فرو نینداخت بلکه جواب وی را با کشیدن ذوالفقار جدش، مقتدرانه داد، زیرا امام آزاده بود و رسم آزادگی را به خوبی آموخته بود.
به گفته وی، وفاداری و تعهد، دور اندیشی، حیا، اخلاق خوب و آزادگی از مهمترین ویژگی هایی است که اگر جامعه و یا کسی از آن برخوردار باشد به هیچ عنوان فنا پذیر نخواهد بود و اگر در جامعه ای یکی از این رسوم رعایت نشود بی شک با مشکل مواجه خواهد شد.
وی در ادامه فرا رسیدن شهادت امام موسی الکاظم (ع) را به تمامی مردم ولایتمدار بیرجند تسلیت گفت و افزود: آن امام همام همواره آزاده زندگی کرد و آزاده از دنیا رفت.
رضایی با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: مدیران و مسئولان نظام باید با توجه به شرایط پیش رو و پیشرفت روز به روز فضا های مجازی با مدیریتی مدون، و ولایی در نهادینه سازی فرهنگ انقلابی زمینه رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند.
وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم(ص) ، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه سبز پوشان جان برکف و حافظان حریم اسلام تهنیت گفت.
*3215* 6054* خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشاردهنده: مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.