به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: با نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لازم است فضای خطبه های نمازجمعه را تا حدی در سطح ضرورت به انتخابات اختصاص داد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شناخت راهبردهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب نخستین موضوع حائز اهمیت در عرصه انتخابات است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: نخستین اصل در سیاست های راهبردی رهبری، صیانت و حمایت از آزادی و سلامت در انتخابات است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره در طول این سال ها بر امانت داری نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به صیانت و حمایت از آرای مردمی و سلامت انتخابات تاکید داشتند.
عضو خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خبرگان با ایشان یادآوری کردند در امور انتخاباتی اصلا دخالت نمی کنند اما اگر بنا باشد به آرای مردم خدشه ای وارد شود لازم می دانند که به دفاع و صیانت از آرای مردم بر آیند.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: نکته دوم در سیاست های راهبردی رهبر معزز انقلاب، حمایت از حضور همه گرایش های سیاسی در انتخابات است، ایشان بارها تاکید بر حضور همه گرایش های سیاسی و سلیقه های مختلف در عرصه انتخابات داشتند چرا که بر اساس نوع تفکر و رفتار ایشان انتخابات آزاد و رقابتی باید شکل پیدا کند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: بر اساس بیانات رهبری، مملکت متعلق به یک جریان خاص نیست انقلاب برای همه است و تمام گرایش ها باید در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.
آیت الله سلیمانی گفت: رهبری همیشه با فرا خوان از افراد با صلاحیت از جریان های مختلف جمهوری اسلامی، خواهان مشارکت فعال آنان در انتخابات بودند و این گونه بیان کردند که در انتخابات همه سلیقه ها باید شرکت کنند انتخابات متعلق به یک سلیقه یا جریان فکری و سیاسی خاص نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: حضور گسترده و فراگیر مردم و مشارکت حداکثری آنان از دیگر سیاست های راهبردی رهبری در عرصه انتخابات است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این اصل، مشارکت حداکثری مردم همواره در سپهر راهبردهای رهبری برای هر انتخابات به ویژه ریاست جمهوری بوده است.
آیت الله سلیمانی اضافه کرد: بر اساس بیانات رهبری حضور گسترده مردم در انتخابات آبروی ملت ایران را افزایش می دهد، استقامت کشور را در مقابل دشمنان زیاد و دشمن را از طمع ورزیدن به نظام منصرف می کند.
امام جمعه زاهدان گفت: رهبر معظم انقلاب در سیاست های راهبردی انتخابات قانون را به عنوان فصل الخطاب قلمداد و تاکید کردند نگاه و شعار یک جریان فصل الخطاب در انتخابات نیست بلکه اولویت اصلی در انتخابات قانون است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره به قانون به عنوان پایه و اساس انتخابات تاکید دارند و می فرمایند زیر بار رفتارهای غیرقانونی نمی روند و همواره تاکیدشان برگزاری به موقع انتخابات است.
امام جمعه زاهدان افزود: رهبری حمایت از نهادهای قانونی مانند شورای نگهبان و دیگر ارگان های دست اندرکار انتخابات را جزو وظایف خودشان می دانند.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام داشتند ممکن است قانون اشتباه باشد یا به آن اشتباه عمل شود اما قانون بد از بی قانونی بهتر است و همیشه از شورای نگهبان قانون اساسی دفاع کردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: از دیگر سیاست های راهبردی انتخابات نفی نظرسازی ها نسبت به رهبری است، متاسفانه برخی اشخاص، ستادها و جریانات به غلط حضور خود در انتخابات را با دادن نشانی به رهبری نسبت می دهند.
امام جمعه زاهدان افزود: این اقدام نوعی شیادی است و رهبری برای جلوگیری از این سوء استفاده اعلام کرد من یک رای دارم و فردی از آن مطلع نیست حتی خانواده و فرزندانم، نهادها و ارگان ها باید وضع مناسبی به وجود آورند تا نامزدها با شیادی خود را به رهبر معظم انقلاب نسبت ندهند.
نمایند مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: از نگاه رهبری رای مردم به مثابه حق الناس است و مسئولانه باید از آن صیانت کنند، این اصل یک سفارش یا توصیه ساده مدیریتی نیست و خط بطلان بر کم رنگی نقش و مشارکت سیاسی مردم در نظام جمهوری اسلامی خواهد کشید.
امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پنجشنبه شب اربعین آیت الله سید محمد طباطبایی بود، چهلمین روز وفات این عالم را به مردم شریف استان تسلیت گفت.
آیت الله سلیمانی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر سرگرد تکاور شهید روح الله عالی گفت: این شهید بزرگوار بحق نوع کارش ستودنی بود.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شهید عالی وقتی با یک صحنه مشکوک رو به رو شد دست به اسلحه نبرد و گرنه می توانست به رگبار ببندد و چنین خطری هم شاید پیش نمی آمد اما با توجه به اینکه ما از یک فرهنگ ویژه ای برخوردار هستیم که این فرهنگ با اخوت و جوانمردی سازگار است این کار را نکرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ما علاوه بر نگاه کلاسیک جنگ یک نگاه دیگر مبتنی بر فرهنگ جوانمردی و ارزش های معنوی جنگ داریم که بر اساس آن پیرمردان، زنان و کودکان در جنگ نباید آسیب ببینند و تا دشمن را دقیقا شناسایی نکردیم به یک صحنه مشکوک تیراندازی نمی کنیم.
آیت الله سلیمانی گفت: جوانمردی این عزیز را می ستایم و شهادتش را به رزمندگان، همرزمان، خانواده شهید و مردم شریف تبریک و تهنیت می گویم.
امام جمعه زاهدان همچنین از حضور و استقبال بسیار خوب مردم سیستان و بلوچستان از مراسم معنوی اعتکاف قدردانی کرد.
ارشد نظامی ارتش در سیستان و بلوچستان نیز در بین 2 خطبه نمازجمعه امروز زاهدان به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنایت به ذات اقدس باری تعالی و رهنمودهای پیامبر گونه رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) و ایمان و از خود گذشتگی امت قهرمان ایران اسلامی و همگامی خداباوران مومن و پرتوان ارتش و سرنگونی رژیم 2500 ساله ستم شاهی موجودیت خود را اعلام کرد.
امیر سرتیپ دوم محسن تقی زاده ادامه داد: بدین ترتیب در پی قرن ها ظلم و ستم حکام خودرأی مستبد برای نخستین بار پس از بعثت پیامبر (ص) و خلافت پر عدل و داد حضرت امیر المومنین علی (ع)، حکومت اسلامی که محوریت آن ولایت است پدید آمد و با طبیعت ظلم ستیزی خود یکباره بر تمام خواسته های غرب جنایت کار و شرق تجاوزگر خط بطلان کشید و پایگاه های سر سپردگان استکبار جهانی را ویران ساخت.
وی افزود: استکبار جهانی که برای سرنگونی حکومت نوپای ایران اسلامی بی تابی می کرد از ابتدای نغمه انحلال ارتش را توسط اعیاد سرسپرده خود سر داد لذا حضرت امام (ره) از همان پیروزی انقلاب با نغمه شوم انحلال ارتش مخالفت و فرمان تشکیل و تقویت ارتش مکتبی و مقتدر را صادر کردند.
وی گفت: رهبر کبیر انقلاب به عنوان دلسوزترین و نزدیک ترین فرد به ارتش و نیروی زمینی نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی ارتش داشتند، همان طوری که فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای از ابتدای انقلاب در کنار ارتش و نیروی زمینی بودند و همواره با ارائه راهکارها و رهنمودهای خود مسیر ارتش را شکل دادند تا امروز چنین ارتش مقتدر و سرآمدی داشته باشیم.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.