شهید احمد زارعی از چهره های تاثیر گذار شعر انقلاب و دفاع مقدس است که امروزه اشعارش در کتاب های مختلف، دوران جنگ و انقلاب را در ذهن به تصویر می کشد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، در این مراسم ضمن پاسداشت مقام این شهید والا مقام، شخصیت وی را انسانی وارسته و بدون هیچگونه دلبستگی به دنیا عنوان کرد.
مجید کریمیان با اشاره به اینکه اشعار شهید زارعی کاملا قلبی بود، اظهار کرد: این در حالی است که آنچه از قلب برآید، بر قلب نشیند، و امروز بعد از گذشت سالها بازخوانی شعر این شهید بزرگوار رنگ و جلایی تازه به قلب انسان می بخشد.
به گفته وی شهید زارعی با اینکه فردی پر آوازه در حوزه هنری کشور و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود اما بعد از جنگ غریبانه زندگی کرد و از دنیا رفت.
وی ادامه داد: در یکی از کتاب های منصوب به ایشان آمده که وی در سال 1372 پس از یک عمر تلاش در عرصه های فرهنگی و جبهه حق علیه باطل در سن 37 سالگی بر اثر سرطان چشم از جهان فرو بست اما غافل از اینکه احمد زارعی بر اثر آثار شیمیایی در بدنش آرمید و خانواده اش به هیچ عنوان راضی به ارایه مدارک آن به بنیاد شهید نشدند، که این خواسته خود آن شهید بزرگوار بود.
شهید احمد زارعی در 19 دی ماه 1372 در بیمارستان خاتم الانبیا بر اثر عوارض شیمیایی دار فانی را وداع گفت.
هنرمندان حاضر در این مراسم، نظر به پاسداشت مقام این شهید وارسته، اشعاری در ارتباط با مقام شهید و شهادت سرودند.
در ادامه این مراسم قسمتی از مستند «یک عاشقانه برای احمد» که کاری از گروه مستند سازی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بود اکران شد و بخش هایی از زندگی نامه شهید احمد زارعی را به تصویر کشید.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*6054*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.