محمود واعظی روز شنبه بعد از نشست شورای اداری خراسان جنوبی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در بیرجند، در ارتباط با راه اندازی تلگرام صوتی، افزود: تا جایی که در فضاهای مجازی حریم ها رعایت شود و مردم از این فضا درست استفاده کنند مانعی در استفاده از این فضاها وجود ندارد.
به گفته وی سیاست دولت تدبیر و امید همواره بر این است که مردم در سراسر کشور بتوانند اطلاعات مورد نیاز را از فضای مجازی دریافت کنند، این در حالی است که نظارت کافی در همه فضاها وجود دارد.
وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان در این ارتباط باید به درجه ای برسند که شبکه های اجتماعی را به وجود آورند هم آموزنده باشد و هم مخاطب بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کند.
وی با بیان اینکه مردم باید از این فضاها به درستی استفاده کنند، افزود: دولت همواره به دنبال دسترسی آزاد مردم به اطلاعات بوده و شفاف سازی را در دستور کارش قرار داده است.
وی در ارتباط با پایه ریزی طرح تکاپو(توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در خراسان جنوبی به خبرنگاران، گفت: دولت به دنبال تسریع بخشیدن این طرح است و به زودی با شرکت های از تهران و خراسان جنوبی ، دانشگاه ها و بخش خصوصی رایزنی های لازم خواهد شد.
به گزارش ایرنا، واعظی با اشاره به اینکه یکی از پتانسیل های طرح تکاپو در استان گردشگری است، عنوان کرد: تقویت گردشگری نه تنها باعث اشتغال و پیشرفت خواهد شد بلکه استان را از لحاظ اقتصادی نجات خواهد داد.
وی اظهار کرد: کمتر در این بحث به استان رسیدگی شد، خراسان جنوبی باید این ظرفیت را پیگیری کند و به آن برسد که فقط در بحث توریست خارجی سالانه 10 هزار نفر را جذب کند.

** تاسیس مرکز توانمند سازی در صورت نیاز استان
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که ایجاد مرکز توانمند سازی در استان ضروری است، افزود: خراسان جنوبی با ارتقای توانایی در کسب و کار خواهد توانست این امتیاز را کسب کند تا افراد بر اساس توانایی های خود جذب کار شوند.
به گفته واعظی در بحث زیر ساخت ها این استان در ارزیابی سه سال گذشته بسیار ضعیف بود اما با سرمایه گذاری اپراتورها و تقویت بخش خصوصی امروز وضعیت مطلوب تری را نسبت به گذشته دارد طوریکه فقط در بحث پهنای باند 18 برابر افزایش دیده می شود.
وی ادامه داد: در تکمیل این سخن اگر وضعیت زیرساخت ها نسبت به سه سال گذشته مقایسه شود راضی کننده است اما مطمئنا مطلوب نیست و جای فعالیت و کار بیشتری دارد.
وی اضافه کرد: در حالیکه اینترنت نسل سه و چهار در استان از وضعیت خوبی برخوردار است اما آنچه که مربوط به خطوط منازل و ثابت می شود باید ارتقا یابد.
وی در ادامه در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید، افزود: در سفر دیگری به استان علاوه بر تحقق سرمایه گذاری 2هزار و 70 میلیارد ریال و هزار و 100 میلیارد ریال در بحث زیر ساخت ها، توضیح خواهد داد که در بخش خصوصی چه مقدار سرمایه گذاری خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه وارد بیرجند شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان قرار گرفت.
با حضور واعظی همزمان از 716پروژه در حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات که با صرف 768میلیارد ریال هزینه احداث، تکمیل و تجهیز شد، در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.