به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا امیرحسنخانی شامگاه  شنبه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال به عنوان سال اشتغال و تولید نام‌گذاری شده است.

وی با انتقاد از گزارش مدیران در مورد اشتغال افزود: گزارشات مردمی با گزارشات مدیران فرقی ندارد و در فردوس و طبس احساس اشتغال نداریم.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در هر بخش در شهرستان‌ها ظرفیت اشتغال مشخص شود بیان کرد: همچنین باید وظایف مسئولان در این حوزه تعریف شود.

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه در آمار بیکاری مشکل داریم تصریح کرد: در این راستا سال گذشته زحمت‌های زیادی کشیده شده است و قسمتی از زیرساخت‌ها دنبال و نتایج خوبی حاصل شد اما واقعیت این است چرا واحد کنسانتره فردوس راه‌اندازی مجدد نمی‌شود و چند ماهی کارخانه کک تعطیل بود و در حال حاضر در حال فعال‌سازی است.

وی با بیان اینکه دولت و ملت از یکدیگر جدا نیست خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که می‌افتد مردم از چشم نظام می‌بینند بنابراین مشکلات نباید تنها در میدان دولت باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس خراسان جنوبی یادآور شد: با راه‌اندازی بیمارستان فردوس 200 نفر اشتغال در این بیمارستان مشغول به‌کار خواهند شد.

امیرحسنخانی با بیان اینکه تکلیف دولت و ملت در اشتغال باید مشخص شود اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری نیز انجام شود زیرا مشکلات ما در منطقه زیاد است و با توجه به خشکسالی ها میزان دام منطقه چقدر کم شده است این موارد نیز باید اعلام شود.

وی افزود: همچنین در یک شهرستان 50 تا 75 درصد دام منطقه از بین رفته است باید عملکردها نسبت به این مسائل مورد برسی قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها برای پروانه و اخذ مجوز دوندگی‌های زیادی را تحمل می‌کنند گفت: امروز جبهه اقتصادی مانند جبهه جنگ است و اگر می خواهیم اقتصاد را نگه داریم باید بسیجی وار وارد شویم.

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه مردم و دولت باید با یکدیگر همکاری کنند افزود:همچنین باید فرهنگ کار و تلاش در مردم نهادینه شود.

وی اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای بحران استان ها تعریف شده است اما نقدینگی نشده است که خواستار نقدینگی آن هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 609501
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.