محمود قیصری عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح آرامش بهاری در چهار امامزاده از 28 اسفند سال 95 تا 14 فروردین 96 اجرا شد.
وی ادامه داد: این طرح در آستان امامزادگان محمد بن اصغر (ع) هوگند، بی بی نجمه خاتون مجد، محمد بن اسحاق کرند و امامزاده ساغند برگزار شد.
قیصری اضافه کرد: برپایی خیمه های معرفت با حضور 2تن از روحانیان و مبلغان حوزه علمیه قم در خصوص پاسخگویی به سئوال های شرعی، تشکیل غرفه مشاوره خانواده ، برپایی نماز جماعت و دیگر مراسم های مذهبی نظیر ادعیه خوانی از جمله برنامه های بود که در قالب این طرح اجرا شد.
وی اظهار کرد: ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت های فضای اماکن متبرکه برای جذب مسافران و گردشگران نوروزی است.
به گزارش ایرنا، قیصری گفت: این ایام زمانی مناسب برای حضور گسترده افراد در اماکن مذهبی و ایجاد ارتباط عمیق بین افراد و فضای معنوی امامزادگان و همچنین انس با بقاع متبرکه است تا زمینه مناسب برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی فراهم شود.
وی تاکید کرد: احیا، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی در بین هموطنان و همچنین ارتقای سطح فکری و فرهنگی زایران و مسافران نوروزی از جمله مهم ترین اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار داشته و در مجموع دارای هفت بقعه متبرکه و 126 مسجد می باشد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047* خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.