حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در نخستین نماز جمعه سال جدید که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، افزود: علاوه بر مردم و مدیران، روحانیان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مسئولیت های زیادی دارند .
وی مردم را به صرفه جویی و انجام کارهای جدید برای سرمایه گذاری، افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال دعوت کرد و یادآور شد: برای تحقق منویات رهبری کار جدیدی باید انجام داد تا کشور برای تامین نیازها به بیگانه متکی نباشد که در این صورت اهداف اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.
خطیب جمعه بیرجند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال جدید، اضافه کرد: معظم له به خدمات متعدد نظام در عرصه های مختلف اشاره کردند که در گذشته در چه شرایطی بودیم، هم اکنون در شرایطی قرار داریم.
رضایی بیرجندی ادامه داد: خدمات نظام بسیار زیاد است اگر هم برخی مشکلات وجود دارد، مربوط به ضعف برنامه ریزی ها و تعدادی از مدیران است، مردم مدیر خوب انتخاب کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه آینده بیان کرد: با توجه به هشدارهای رهبری در مورد نفوذ فرهنگی، مردم در این ارتباط هوشیار و بیدار باشند .
وی در همین حال افراد، تشکل و احزاب سیاسی را به پرهیز از دامن زدن به اختلافات در جامعه دعوت کرد و یادآور شد: به فرموده قرآن نباید از هم جدا بود، بلکه وحدت، اتحاد و انسجام ملی را حفظ کرد، زیرا نور و ظلمت در کنار هم معنا ندارد.
امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به ناامنی های منطقه تاکید کرد: وظیفه داریم به سفارش قرآن و توصیه های اهل بیت در حفظ اتحاد تلاش کنیم تا استکبار نابود شود و در شرایط کنونی مراقب بود به اصل نظام آسیبی نرسید.
رضایی بیرجندی در ادامه با اشاره به آغاز سفر استانی سال 1396کاروان تدبیر و امید از خراسان جنوبی تصریح کرد: دولت برای پیشرفت و عمران استان کارهایی ویژه ای انجام داد و با توجه به توسعه نیافتگی خراسان جنوبی نیازمند کمک های بیشتری است.
رئیس جمهوری و هیات همراه روز چهارشنبه، دوم فروردین ماه به خراسان جنوبی سفر کرد و همزمان بهره برداری از 16پروژه که با صرف هشت هزار میلیارد ریال هزینه تکمیل شده بود، به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی چندین پروژه مهم نیز آغاز شد.
وی اضافه کرد: سفر حجت الاسلام و السلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان سفر خوبی بود و آقای روحانی نسبت به تسریع در مطالعه احداث راه آهن بیرجند به کالشور تاکید کرد و قول هایی هم برای کمک از محل صندوق توسعه ملی داد.
رضایی بیرجندی همچنین با اشاره به ولادت امام محمد باقر(ع) در روز اول ماه رجب برابر دهم فروردین ماه جاری، اظهار کرد: به فرموده آن حضرت نشانه شیعه تواضع، فروتنی و داشتن قلبی رئوف است ، ما شیعیان در سال جدید همواره به یاد خدا باشیم، و قدر همدیگر را بدانیم.
وی ادامه داد: ماه رجب، ماه بهار عرفان و معنویت است باید برای رسیدن به رشد و توسعه تلاش کنیم و با اعمال خوب و پسندیده، بتوانیم زیبایی هایی خلق کنیم.
وی تاکید کرد: باید آگاه بود که نظام عالم تحت اراده الهی قرار دارد ، خدا بندگان خود را زیبا خلق کرد که با انجام اخلاق انسانی و اسلامی پیشرفت کنند.
امام جمعه بیرجند در همین حال تاکید کرد: گاهی آگاه نیستیم، یا دیگران آگاه نیستند کاری انجام می دهند، بعدا عذر خواهی می کنند، در صورت عذر خواهی باید هم دیگر را ببخشیم ، اگر عذر خواهی کردیم، چیزی از ما یا کسانی که غذرخواهی کردند، کم نخواهد شد، نگاه ها به همدیگر کریمانه باشد.
وی همچنین در بخشی از خطبه ها به سی و هفتمین منزل عرفان عملی در اسلام که « خلق و اخلاق» اسلامی است، اشاره کرد و یادآور شد: اخلاق یعنی عالم بودن به فضلیت های انسانی، زیرا افراد دارای 2جنبه ظاهری و شخصیت واقعی است .
وی بیان کرد: به فرموده پیامبر اسلام(ص) خدا اخلاق را واسطه بین خود و افراد قرار داده است باید خلق و خوی انسانی داشته باشیم تا پیشرفت کنیم.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.