به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز، رضا عسگری افزود: در چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی، با ثبت نام 203 نفر در تمامی حوزه های انتخابیه شهری و روستایی شهرستان البرز، امکان تشکیل شورای اسلامی فراهم شد.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا 6 فروردین ماه ادامه دارد، اضافه کرد: ثبت‌نام از داوطلبان از 30 اسفند ماه آغاز و تا هفت روز در فرمانداری‌ و بخشداری ‌ها در حال انجام است.
به گفته وی تا روز چهارم که ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراها انجام شده، در تمامی 24 حوزه انتخابیه شهری و روستایی این شهرستان امکان تشکیل شورا در پنجمین دوره شوراهای اسلامی فراهم شده است.
عسگری یادآور شد: براساس قانون شوراهای هر یک از شهرها و روستاهای واجد شرایط به عنوان یک حوزه انتخابیه مستقل تلقی شده و در صورت ثبت نام حداقل تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی در آن حوزه، انتخابات برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به تعداد داوطلبان ثبت نام شده در تمامی حوزه ها در شهرستان البرز، انتخابات رقابتی بوده و تا پایان مهلت قانونی ثبت نام بدون شک تعداد نامزدهای انتخاباتی بیش از تعداد اعضای اصلی و علی البدل شوراها نیز خواهد بود.
فرماندار البرز در پایان ضمن تقدیر از تلاش اعضای ستاد انتخابات شهرستان و تمامی متولیان برگزاری انتخابات، از متقاضیان خواست ثبت نام خود را زودتر انجام داده و به آخرین روز موکول نکنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.