محمد سنجری روز چهارشنبه در کار گروه اشتغال استان افزود: با توجه به دوری استان از مرکز و کمبود امکانات لازم برای معرفی محصولات باید از این بستر به نحو مطلوب استفاده شود.
وی گفت: مردم پشتوانه اصلی نظام و مسئولان هستند و برنامه های دولت در حوزه رونق واحدهای تولیدی در خراسان جنوبی نیز مثبت گزارش شد.
وی با اشاره به مصوبات کار گروه قبلی اشتغال در استان، گفت: مقرر شد موضوع ابلاغ کامل اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه سال 95 به بانک های عامل استان توسط نهاد های مربوط پیگیری شود که پیگیری های لازم در این ارتباط توسط کمیسیون هماهنگی بانک های عامل صورت گرفت.
به گزارش ایرنا سنجری ادامه داد: در زمینه معرفی متقاضیان تسهیلات به بانک های عامل برابر سهمیه اعتبارات اشتغالزایی این تبصره توسط دستگاه های حمایتی نیز پیگیری های لازم توسط دستگاه ها شکل گرفت و به میزان اعتبارات ابلاغی طرح ها معرفی شده است.
وی به اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار( تکاپو) اشاره کرد و افزود: طرح یاد شده در سه استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است که از سال آینده در سراسر کشور آغاز خواهد شد.
وی گفت: برای نخستین بار طرح تکاپو به عنوان یک پایه علمی در وزارتخانه متبوع در حال اجراست لذا از همه دستگاه های اجرایی درخواست می شود با ارایه اطلاعات صحیح و به موقع برای اجرای طرح ما را یاری کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز دستگاه های اجرایی استان باید تا پایان فروردین ماه 96 به وزارتخانه ارایه شود.
سجری در ادامه یادآور شد: مسئولان در خصوص آمار اشتغال در استان دخیل نیستند و آمار به صورت رسمی اعلام می شود، ضمن اینکه مسئولان در این حوزه همیشه دچار چالش هستند و باید پاسخگوی مردم باشند.
وی اظهار کرد: اگر آمار درستی در کشور باشد می تواند مبنای درست برنامه ریزی ها قرار بگیرد اما نوسان آمار اشتغال مانند فشار خون مدیران دستگاه های اجرایی در حال بالا و پایین رفتن است.
وی تاکید کرد: اگر پایه های علمی کشور قوی شود به ارایه آمار درست کمک می شود ، ارایه آما متناقض در سطح ملی باید پیگیری و رفع شود تا برای مدیران استانی نیز مشکلاتی ایجاد نشود.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.