فرمانده انتظامی بشرویه در این گردهمایی گفت: طرح همیاران پلیس با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی هر سال در تمام مدارس کشور از جمله خراسان جنوبی و این شهرستان برگزار می شود.
سرهنگ محمود علی پور افزود: نزدیک به 10 میلیون همیار پلیس در کشور به عنوان نیروی کمکی، پلیس راهنمایی و رانندگی را در انجام وظایف خود کمک می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش تردد در محورهای استان و شهرستان در تعطیلات نوروزی، نیروهای پلیس به ویژه در جاده ها وظیفه سنگینی بر عهده دارند .
علیپور اظهار کرد: بنیادی ترین تغییر و فرهنگ سازی ها از خانواده آغاز می شود و دانش آموزان به عنوان یکی از اعضای خانواده می توانند در نهادینه ساختن فرهنگ رعایت اصول رانندگی صحیح و بدون خطر، نقش مهمی ایفا کنند.
وی اضافه کرد: تذکر محترمانه در مورد مسایل اساسی نظیر بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن از تلفن همراه در زمان رانندگی و پرهیز از خوردن غذا پشت فرمان اتومبیل از جمله وظایف اصلی همیاران پلیس است.
به گزارش ایرنا، علیپور افزود: همچنین رانندگی نکردن در حالت خواب آلودگی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از سبقت های غیرمجاز از دیگر مواردی است که همیاران پلیس باید نسبت به آن توجه و دقت داشته باشند.
وی تاکید کرد: با فرهنگ سازی عمیق و ریشه ای در حوزه راهنمایی و رانندگی و بسیج شدن همه نیروها با تمام امکانات خود دیگر شاهد بروز تصادف مرگ بار و جان دادن هموطنان نخواهیم بود.
علیپور اظهار کرد: تلفن 110 همواره در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان است و شماره تلفن 120 نیز مخصوص پاسخگویی در رابطه با مشکلات جاده ای و راهنمایی و رانندگی است.
وی با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و خطر احتمالی ناشی از بازی با مواد محترقه تاکید کرد: این روزها خانواده ها باید نظارت بیشتری بر رفتار و تفریح های فرزندان خود داشته باشند.
همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) خراسان جنوبی روز سه شنبه با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 هزار نفر دانش آموز به عنوان همیار پلیس در استان فعالیت دارد، گفت: دانش آموزان می توانند نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیکی در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی ایفا کنند.
سرهنگ علیرضا رضایی، در مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس و برگزاری آیین اختتامیه مسابقه نقاشی ترافیکی در بیرجند، افزود: همیار پلیس نباید فقط به صورت نمایشی باشد .
هم اکنون 155هزار دانش آموز در خراسان جنوبی تحصیل می کنند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.