حجت الاسلام منصور هاشمی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از 130 رده مقاومت برتر خراسان جنوبی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امروز این فریضه الهی مهم در جامعه باید نهادینه شود، اگر کسی بخواهد منکری انجام دهد بداند که مورد شماتت مردم قرار خواهد گرفت.
وی با تسلیت ایام فاطمیه، با ذکر حدیثی از علی (ع) گفت: علی (ع) تمامی اعمال پسندیده و جهاد در راه خدا را در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به مثابه آب دهنی در مقابل دریایی عمیق بیان کردند، و این نشان از اهمیت این فریضه الهی در میان مردم است.
وی با اشاره به اینکه جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود، جامعه ای سالم خواهد بود، ذکر کرد: این فریضه الهی باعث استحکام دین می شود و بی شک کسانی که رعایت می کنند اجر و پاداش خوبی را از پروردگار متعال دریافت خواهند کرد زیرا که خداوند در قرآن کریم این امت را بهترین امت زمان معرفی کرده است.
حجت الاسلام هاشمی، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر گاهی در سطح خرد و گاهی باید در سطح کلان اجرا شود و در سطح کلان موقعی که برخی ها می گویند ما قبل از این که کشوری اسلامی باشیم، ایرانی بودیم باید به اجرا در آید زیرا این افراد باید بفهمند که فرهنگ ما اسلامی است و ارزش ها و آرمان های اسلامی در بطن ما گنجانده شده است.
وی ادامه داد: آنهایی که انقلاب اسلامی را به معنای واقعی درک نکردند و خود را برای انقلاب نخواستند بلکه انقلاب را برای خود خواستند، همان هایی هستند که از بدو انقلاب برای انقلاب مشکل ایجاد کرده اند.
به گفته وی این در حالی است که برخی از همین افراد حضور پرشور مردم را در راهپیمایی 22 بهمن 95 به پاس زحمات خودشان عنوان می کردند.
وی تاکید کرد، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بعد از این حماسه بزرگ، به برخی ها هشدار دادند که حضور مردم را مصادره به مطلوب نکنند زیرا حضور مردم نشان از رضایت آنها از خدمتگذارانشان نیست بلکه مردم برای پاسداری از آرمانهای نظام و انقلاب و شهدا آمده اند و حضور مردم به این مثابه نیست که کشور مشکل ندارد.

** بصیرت در انتخابات 96 یک وظیفه اسلامی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه بصیرت در انتخابات 96 یک وظیفه اسلامی است، گفت: حضور پرشور و باشکوه مردم در این روز تعیین سرنوشت؛ کاملا الزامی است و مردم باید برای آینده این نظام و انقلاب تصمیم بگیرند.
وی ادامه داد: انتخابات پیش رو یک امتحان بزرگ دیگر است و مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران با حضور حد اکثری خود باید احساس تکلیف کنند و از این مسئولیت خطیر سربلند بیرون آیند.
حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: مردم باید به کسی رای دهند، بیشترین هماهنگی را با نظام، انقلاب، شهدا و رهبری داشته باشد، رای اشتباه ممکن است راه اشتباه را در پیش داشته باشد و بی شک ما هم در این اشتباه مسئول خواهیم بود.
وی در ادامه، اظهار کرد: مردم ایران باید زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشند و این زمینه سازی بدون بصیرت محقق نخواهد شد.
در ادامه این همایش از برترین های مقاومت استان در راستای فعالیت آنها در بخش امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.
حجت الاسلام منصور هاشمی از 17 بهمن ماه 95به عنوان مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرد.
قبل از وی حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی سکاندار این سمت بود که عهده دار مسئولیت اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان شد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.