محمد رضا رضایی سه شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه افزود: همچنین این استان در حوزه سرانه زیر بنای کتابخانه ها در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: فرهنگ جامعه در راستای اعتقادات دینی و اخلاقی شکل گرفته و بر این اساس مسئولیت متولیان فرهنگی سنگین تر می شود.
رضایی اضافه کرد: در حال حاضر که دشمنان از حربه های نظامی برای رویارویی با نظام ناامید شدند برنامه های خود را برای نفوذ فرهنگی به جامعه طرح ریزی کرده اند.
وی اظهار کرد: در صورتی که مقوله های فرهنگی که بنیان جامعه ما را شکل می دهند آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار نگیرند باید منتظر پیامدهای منفی تبلیغات سوء فرهنگی دشمنان باشیم.
به گزارش ایرنا، رضایی تاکید کرد: نهادینه ساختن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از مهم ترین مسایلی است که در صدر امور فرهنگی هر جامعه قرار می گیرد.
وی افزود: با توجه به محبوبیت شبکه های مجازی سرانه مطالعه در بین نسل جدید کم شد و فرهنگ کتابخوانی جایگاه ویژه و مهم خود را در بین نوجوانان و جوانان ندارد.
رضایی گفت: با توجه به اینکه کتابخانه ها مکان هایی هستند که تمامی اقشار می توانند از خدمات و کتاب های آن استفاده کنند، توجه بیشتر و کمک به توسعه و تجهیز کتابخانه ها پیامدهای مثبت و سازنده ای خواهد داشت که تمام جامعه را در بر می گیرد.
وی بر بهره گیری از ظرفیت خیران برای کمک به ارتقای سطح کتابخانه ها تاکید کرد و اظهار کرد: برای رفع مشکلاتی نظیر کمبود عرصه های فیزیکی، نبود ساختمان برای کتابخانه های مناطق محروم و همچنین کمبود منابع می توان از کمک های افراد خیر بهره برد.
رضایی اضافه کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت های انجمن خیران سایر دستگاه های اجرایی نیز باید کتابخانه ها را یاری کنند زیرا این مقوله با فرهنگ و اعتقادات کل جامعه در ارتباط مستقیم است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی اواخر آبان ماه 95 گفته بود،54 هزار و 753 نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.
رضایی افزود: به ازای هر 100نفر جمعیت استان 7.8 نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که در حال حاضر در 56 باب کتابخانه نهادی و 11 کتابخانه مشارکتی 755 هزار نسخه کتاب وجود دارد.
وی اظهار کرد: استان از لحاظ زیربنای کتابخانه با دارا بودن 22 هزار و 288 متر مربع زیربنا، در رتبه ششم و از لحاظ سرانه کتاب در رتبه چهارم کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه ایجاد جاذبه در حوزه فرهنگ می تواند موجب گرایش مخاطب به این سمت شود،یادآورشد: سرانه کتاب در استان 1.1 نسخه است.
شهرستان بشرویه 2 باب کتابخانه عمومی نهادی دارد.
جمعیت خراسان جنوبی در سرشماری سال 1390، 732هزار نفر و در سرشماری سال 1395، 780هزار نفر است .
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047* خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.