دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی از کاهش آمار بستری بیماران کرونا مثبت در این استان خبر داد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی آمار بستری کرونا مثبت از اول شهریور ماه جاری تاکنون موارد بستری در بیمارستان‌های استان ۱۴ درصد کاهش داشته که بیانگر عبور از قله خیز پنجم است.

به گزارش جماران، غلامرضا شریف‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالاترین موارد بستری بیماران با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی مربوط به اول شهریور با ۴۹۱ مورد بستری بوده که هشتم شهریور به ۴۲۹ بیمار در بیمارستان‌ها رسیده و ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در سه روز اخیر روند موارد کرونا مثبت و بستری همچنان ثابت رو به کاهش بوده که شاهد کاهش موارد بستری نسبت به اوج موج پنجم کرونا در اول شهریور ماه هستیم.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از دلایل اصلی این کاهش را افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ذکر کرد و افزود: خوشبختانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری بهتر است اما بهترین شرایط رعایت بالای ۸۵ درصد است که امیدواریم با توجه ویژه مردم این مهم در استان محقق شود.

وی گفت: افزایش دوباره موارد بیماری به میزان رعایت مردم بستگی دارد برای مثال اگر در آیین‌های اول ماه محرم رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل‌ها اتفاق افتاده باشد در روزهای آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری نخواهیم بود و این روند همچنان کاهشی است.

شریف‌زاده ادامه داد: واکسیناسیون در استان با قدرت انجام می‌شود و تاکنون ۳۵.۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان دز اول و ۱۷.۱ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی درباره رنگ‌بندی شهرستان خوسف و اینکه بیماران این شهرستان به دلیل نبود بیمارستان جزو آمار شهرستان بیرجند ثبت می‌شوند؟ توضیح داد: رنگ‌بندی در خوسف صحیح است و اگرچه به دلیل نبود بیمارستان در این شهرستان بیماران در بیرجند پذیرش می‌شوند اما ثبت بیمار براساس شهرستان محل سکونت اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.