استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: دورهمی های خانوادگی و تجمعات در اماکن عمومی 72 درصد از ابتلاها در این استان را شامل می شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در اماکن عمومی به هر شکلی، 72 درصد از ابتلاها را در استان شامل می‌شوند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حمید ملانوری، چهارشنبه شب ۶ اسفند در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هدف از تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را سلامت مردم عنوان کرد.

 وی افزود: ما علاقمندیم که در تمامی روزهای سال، مردمی با نشاط داشته باشیم و فضای کسب و کار مردم رونق داشته باشد، اما شیوع کرونا و به ویژه کرونای جهش یافته انگلیسی در استان باعث می شود تا تصمیماتی جدی در راستای مدیریت بیماری اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به شرایط موجود کرونایی در کشور و استان در طول یک سال گذشته تصریح کرد: ما باید بر اساس شرایط بوجود آمده سبک زندگی جدیدی را تجربه کنیم و در نحوه رفت و آمدها، خریدها، برگزاری مراسمات شادی و عزا، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، کسب و کار و... نوع جدیدی از رفتار را پیش بگیریم تا بتوانیم در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کنیم.

استاندار به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان اشاره کرد و گفت: تست ۱۰ نفر از هم استانی‌ها در بحث ویروس کرونای انگلیسی مثبت تشخیص داده شده که تحت درمان قرار دارند و با توجه به میزان شیوع و مرگ و میر بالای این ویروس در سنین زیر ۲۰ سال، لازم است رفتارمان را در مواجهه با این بیماری مدیریت کنیم.

ملانوری، بزرگترین عامل درگیر شدن به این ویروس را دورهمی‌های خانوادگی عنوان کرد و ادامه داد: دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در اماکن عمومی به هر شکلی، 72 درصد از ابتلاها را در استان شامل می‌شوند و با عنایت به سرایت بسیار سریع این ویروس می‌طلبد که از شیوع بیشتر آن که خسارت‌های جبران ناپذیر مادی و جانی را به دنبال دارد، جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونا، تابع شرایط رنگ بندی و نیز شرایط خاص استان به خاطر مشاهده این ویروس جهش یافته است.

استاندار بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم تأکید کرد و یادآور شد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، کاربرد ضد عفونی کننده‌ها و رعایت تمامی ضوابط بهداشتی همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.