سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: وضعیت کرونا در این استان پرجمعیت شکننده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به ازدحام پایان سال مردم در بازارها و خیابان های استان گفت: وضعیت کرونا در این استان پرجمعیت شکننده است.

به گزارش جماران، دکتر علیرضا سلیمانی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:  تعداد شهرستان های زرد البرز از ۲ شهرستان به پنج شهرستان در چند روز اخیر افزایش و تنها ۲ شهرستان آبی باقی مانده است.

وی بیان داشت: برهمین اساس برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا میزان محدودیت ها افزایش یافته که پرهیز از  تجمع فرهنگی، ‌اجتماعی و ‌برگزاری نماز جماعت تا اطلاع بعدی از جمله این محدودیت ها است.

سلیمانی  با اشاره به اینکه ازدحام و حضور مردم در بیرون از منازل بسیار زیاد است،‌ خاطرنشان کرد: نتیجه این حضور در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه اکنون میزان رعایت پروتکل ها مانند استفاده از ماسک و امثال آن توسط مردم استان بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است، گفت : در این شرایط میزان رعایت پروتکل ها باید به ۹۵ درصد افزایش یابد.

وی افزود: برای کنترل بیماری  کووید ۱۹ و عدم سرایت آن به سایر افراد می بایست  بیش از ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی و شستن دست ها را جدی بگیرند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز اظهار داشت: با مصوبه این  ستاد  ورود به پارک ها و زیارت قبور در بهشت سکینه (س)  ممنوع شده است .

وی با تاکید بر اینکه اکنون ویروس کرونا و جهش یافته انگلیسی در سطح استان در حال چرخش است ،‌گفت: رعایت بیش از پیش مردم موجب می شودتا آمار شیوع در استان از آنچه که اکنون هست بالاتر  نرود.

سلیمانی با بیان اینکه پس از شناسایی سه مورد کرونای انگلیسی تا کنون موارد جدیدی شناسایی نشده است،‌گفت: نمونه هایی برای انجام تست به آزمایشگاه منتقل شده که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است .

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز گفت: وضعیت استان  به لحاظ شیوع ویروس بسیار شکننده است و در صورتی که مردم رعایت پروتکل ها را کمرنگ کنند هر لحظه با افزایش شیوع ویروس در استان مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.