فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا تهران از شیب صعودی تعداد بیماران کرونایی خبر داد.

 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا تهران در آخرین نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: تعداد بیماران کرونایی از پایان دی ماه امسال روند افزایشی داشته و در حال حاضر نیز این شیب صعودی است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، علیرضا زالی در خصوص افزایش ازدحام مردم در مراکز خرید شب عید  گفت: هنوز از ستاد ملی کرونا پروتکل روشن و شفافی در مورد بازار خرید و ترددهای نزدیک به ایام نوروز اعلام نشده است اما بی تردید اگر قرار است محدودیت هایی اعمال شود با توجه به این که پیش‌فروش ها در حوزه سفر و ترددها در حال انجام است باید عملی شود.

به گفته وی، برای جلوگیری از نارضایتی مردم باید زودتر تعیین تکلیف شود تا سرنوشت بسیاری از موارد از جمله ترددها، برگزاری آزمون ها مشخص شود که البته برخی از این موارد ملی است و باید هر چه زودتر تصمیم گیری شود.

زالی اظهار داشت: در دی ماه ۲۸ هزار نفر مراجعه سرپایی داشتیم که این رقم در بهمن ماه به ۴۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه میزان بستری ها در پایان بهمن ماه نسبت به مورد مشابه آن در دی ماه رشد یافته است گفت: این میزان در روزهای آغازین اسفند ماه با شیب ملایم در حال افزایش است.  

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به اینکه جهش های ویروس کرونا با عناوینی همچون ویروس اسلواکی، کالیفرنیا، آفریقایی در دنیا وجود دارد، افزود: به جز ویروس انگلیسی شاهد دیگر جهش های کرونا نبودیم.

وی همچنین به تعیین کانون شیوع ویروس جهش یافته ویروس انگلیسی نیز اشاره کرد و گفت: نمی توان مشخص کرد که کانون شیوع ویروس جهش یافته کجاست و به صورت قطعی نقطه ای را معرفی کنیم.

زالی اضافه کرد: اما با توجه به پراکندگی مبتلایان باید گفت که در نقاط مختلف تهران مبتلایان وجود داشته و تراکنش اتفاق افتاده است که تاکنون سه نفر فوتی قطعی ناشی از ابتلا به ویروس جهش یافته داشتیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.