دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز دوشنبه 9 تیر ماه از افزایش مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان های این استان خبر داد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: طی ۲ هفته اخیر شاهد افزایش قابل توجه تعداد بیماران تنفسی مراجعه‌ کننده به بیمارستان‌های استان بوده‌ایم.

به گزارش جماران، غلامرضا شریف‌زاده روز دوشنبه درباره آخرین تحلیل آماری این بیماری گفت: تا پایان وقت اداری دیروز (یکشنبه) میزان بروز تجمعی ویروس کرونا در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۶۲ نفر و در استان خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۶۰ نفر بوده که ۱۰۰ واحد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 وی افزود: از اسفند ماه سال گذشته که ابتدای شیوع اپیدمی ویروس کرونا در کشور بود، به طور متوسط هر روز یک هزار و ۷۵۳ مورد بیمار جدید و متاسفانه ۸۳ مورد مرگ در هر روز اتفاق افتاده که براساس آخرین اطلاعات، نسبت مرگ و میر در کشور ۴،۷۲ درصد و در استان خراسان جنوبی این مورد کمتر از میانگین کشوری یعنی ۴،۲ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ بیمار تنفسی و ۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی درخصوص آخرین رنگ‌بندی وضعیت استان گفت: شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های درمیان و سرایان در وضعیت سفید (کم‌خطر) قرار دارند.

شریف‌زاده افزود: با توجه به افزایش موارد عفونت تنفسی در سطح استان، از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرکت نکردن در تجمعات، اجتناب از مسافرت‌های غیرضروری به ویژه استفاده از ماسک در محیط‌های شغلی و تجمعات، از شیوع این بیماری جلوگیری کنند و ضمن حفظ سلامت خود و دیگران به همکاران پرتلاشمان در نظام سلامت، فرصت استراحت و تجدید قوا را بدهیم.

وی گفت: همچنین امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش بار مراجعان به واحدهای درمانی استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.