به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح پنج‌شنبه در مراسم رونمایی از ترجمه کتاب خاطرات شهید سلیمانی اظهار کرد: ترجمه کتاب خاطرات شهید سلیمانی به واسطه تنویر افکار عمومی در نقاط مختلف دنیا بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه متن فارسی کتاب خاطرات شهید سلیمانی نیز باید در بین فارسی زبانان دنیا ترویج شود، بیان‌کرد: این اقدام ارزشمند در حوزه ترجمه کتاب در حقیقت پرده‌برداری از شخصیت عمار زمانه است.

عبادی با بیان اینکه انسان چه در عرصه خوبی‌ها و چه زشتی‌ها موجودی نامتناهی است، ادامه‌داد: از این جهت شناخت اعماق وجودی انسان کار بسیار مشکلی است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی (ع) به عنوان یک فرد نامتناهی در خوبی‌ها و ارزش‌های انسانی، افزود: بزرگان همه مکاتب و مذاهب در سراسر جهان از حضرت علی (ع) به بزرگی و عظمت یاد کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امام شافعی، فقیه مذهب شافعی درباره حضرت علی (ع) بیان کرده که اگر مردم حقیقت علی (ع) درک می‌کردند بی شک از شدت عظمت وی در برابر او به سجده می‌افتادند.

عبادی با اشاره به برخی از ابیات مولوی در وصف حضرت علی (ع) بیان کرد: مولوی حضرت را نهایت عقل و دیده و علم در بین انسان‌ها معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه شیعه علی (ع) به معنای پیروی واقعی از این امام همام در عقیده و عمل است، یادآور شد: باید به محبت اهل بیت (ع) بودن افتخار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.