به  گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس در جلسه هیات پذیرش فرابورس که با حضور «غلامرضا سلیمانی»  مدیرعامل هلدینگ صدرتامین و «رمضان کریتی ثانی»  مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس برگزار شد، گزارش توجیهی ارائه شده مورد قبول هیات کارشناسی فرابورس قرار گرفت تا اولین معدن تمام مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کنسانتره کشور مجوز ورود به بازار سرمایه فرابورس ایران را کسب کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین گفت: با توجه به حضور فعال تاصیکو به عنوان سهامدار اصلی زغال سنگ طبس و شستا به عنوان سهامدار مدیریتی تاصیکو، در بازار سرمایه، اطمینان داریم که ورود زغال سنگ طبس به فرابورس باعث خلق ارزش‌های بیشتر و بالاتر برای سهامداران خواهد شد.

غلامرضا سلیمانی تاکید کرد: با این اقدام، کارکنان پرتلاش شرکت و سایر سهامداران این مجموعه، مستقیم از منافع فعالیت‌های تولیدی شرکت بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس نیز با تشکر از حمایت‌های مدیرعامل هلدینگ تاصیکو و سیاستگذاری شفاف شستا، این موفقیت را به مجموعه همکاران خانواده بزرگ زغال سنگ طبس تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که ورود شرکت به بازار سرمایه و مشارکت عمومی در حمایت و سهامداری، زمینه ساز توسعه گسترده معدنکاری زغال سنگ و صنایع وابسته شود.

شرکت زغال سنگ پروده طبس که در واقع عصاره چهل سال فعالیت مدیریتی و اجرایی شرکت ملی فولاد ایران (نیسکو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) است، سال ۱۳۸۶ برای بهره‌برداری از اولین و تنها معدن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ کشور، فعالیت خود را به منظور خودکفایی در تأمین کنسانتره زغال سنگ کک ‌شو آغاز کرد.  

حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی بیش از ۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران به شمار می‌رود. ناحیه پروده با وسعت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱،۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه حوضه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران محسوب می‌شود.

شرکت فرابورس ایران براساس قانون بازار اوراق بهادار مبنی بر اداره بازارهای خارج از بورس توسط نهادی متمرکز فعالیت می‌کند و مانند سایر بورس‌های فعال کشور با مجوز شورای عالی بورس ایجاد شده است.

خراسان جنوبی از استان‌های معدنی است و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.