به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده افزود: شیوع ویروس کرونا فعالیت صنوف مختلف فرهنگی و هنری استان را تعطیل کرده است.

وی بیان کرد: در این خصوص به کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت  ۳۰ روزه آنان به پایان نرسد.

وی اضافه کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد و کسانی که در سامانه فوق ثبت‌نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

نبی زاده تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.

وی همچنین از ادامه تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی هنری استان و توقف فعالیت‌های فرهنگی هنری خبر داد و افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باید تمامی توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفت و با در خانه ماندن به قطع این زنجیره کمک کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.