علی اربابی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود:  این اقدام آغازی بر کاربرد کمتر دفترچه‌های بیمه سلامت است و از سال گذشته تاکنون ۱۵ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه برنامه دولت الکترونیک در اداره کل بیمه سلامت از سال گذشته آغاز شد اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه طرح استحقاق سنجی در تمامی موسسه‌های درمانی دولتی و خصوصی استان اجرا شد و همه موظف به اجرای این طرح و شروع فرایند تولید نسخه الکترونیکی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون استحقاق سنجی درمان صد درصد الکترونیکی شده است و مردم برای دریافت خدمات درمانی نیاز به ارائه دفترچه در بخش بستری ندارند.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: هر فردی که تست کرونای او مثبت تشخیص داده شده و از هیچ نوع خدمات بیمه‌ای برخوردار نباشد، زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در ارتباط با افراد مشکوک به بیماری کرونا خدمات مربوط به تشخیص و درمان مورد تعهد بیمه سلامت قرار دارد و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

اربابی گفت: در حال حاضر مردم در تخت بیمارستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار نمی‌گیرند مگر آنکه گرفتار بیماری کرونا شوند.

وی از تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان خرداد امسال خبر داد و گفت: داروهای تاییدی و پرونده‌ای بیماران نیز تا ۳۱ خردادماه امسال تمدید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: سقف تایید دارو برای بیماران در گذشته ۶ میلیون تومان بوده که اکنون به هشت میلیون تومان افزایش یافته است لذا افراد برای تایید داروهای خود نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

وی با اشاره به ۶۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۶۶۶ درباره ویروس کرونا اظهار داشت: اکنون هزینه خدمات تشخیص بیماران کرونایی شامل سی تی اسکن و خدمات آزمایشگاهی پرداخت می‌شود.

اربابی درباره بدهی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد تصریح کرد: مجموع بدهی سال ۹۷ بیمه سلامت به مراکز و موسسه‌های بخش خصوصی پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین مطالبات سال ۹۸ بیمه سلامت به داروخانه‌ها تا پایان آذرماه، بیمارستان‌های خصوصی تا پایان آبان و خدمات پاراکلینیک و پزشکان تا پایان مهرماه تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بدهی بیمه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی در سطح یک تا پایان شهریور ماه ۹۸ تسویه و تا پایان اسفندماه نیز ۸۰ درصد علی الحساب پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۷۰ درصد بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی بخش دولتی دانشگاهی در سال ۹۷ افزود: سال گذشته نیز ۷۰ درصد مطالبات بخش دولتی تا پایان دی ماه علی الحساب پرداخت شده است.

اربابی بیان کرد: از اسفند سال گذشته و شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت در استان پرداخت شده است.

وی به ارزیابی وسع اشاره کرد و گفت: سال گذشته پنج هزار و ۱۰۰ نفر به سامانه مذکور مراجعه کردند و درخواست ارزیابی وسع دادند که به چهار هزار و ۹۹۹ نفر پیامک تعیین دهک ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مشخص شدن دهک‌های خانوارها مولفه‌هایی را در نظر گرفته است که براساس آنها، پرداخت حق بیمه برای دهک یک تا سه رایگان، دهک چهار ۵۰ درصد و دهک بالاتر از چهار یعنی افرادی که وضعیت درآمدی خوبی دارند باید صد درصد هزینه بیمه را خودشان پرداخت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.