در این  اطلاعیه آمده است: بنا به تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری و رعایت بیشتر اصول پیشگیرانه، ساعت کار ادارات، نهادها، سازمانها، شرکت های دولتی و بانکهای استان، به استثنای بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و دستگاههای امدادی از شنبه ‌هفدهم اسفندماه به مدت یک هفته  ساعت ٨ صبح لغایت ١٢ ظهر تعیین می شود.

همچنین شرکتهای بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و صنعتی، بنابر توصیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصمیم کارفرمایان، مجاز به تقلیل ساعت کاری و ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی در صیانت از نیروی کار و بهداشت محیط می باشند.

به منظور تسهیل امور و کاهش تردد شهروندان به ادارت و نهادها، مدیران موظف هستند زمینه رسیدگی به امور ارباب رجوع به صورت غیر حضوری و یا تلفنی را بیش از پیش فراهم آورند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هشدار داد: شرایط این استان در زمینه ویروس کرونا در ۱۰ روز آینده، بحرانی است.

دکتر "محمود نوری شادکام" روز جمعه به ایرنا افزود: مردم تحت هیچ شرایطی برای خرید و امور روزمره از منزل خارج نشوند زیرا طی ۱۰ روز اینده بر تعداد مبتلایان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورودی های به بیمارستان های یزد در حال افزایش است تصریح کرد: هم اکنون در اردکان ۷۵ نفر ، در میبد ۴۰ نفر و در بیمارستان شهید صدوقی یزد ۹۳ نفر در بخش های عفونی، اورژانس و ای سی یو بستری هستند و ۲۵ نفر هم مرخص شده اند.

امروز از سوی وزارت بهداشت اعلام شد استان یزد ۵۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.