دکتر حسین سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بخش از  تجهیزات و امکانات لازم برخوردار است که هم اکنون برای درمان بیماران حاد تنفسی خدمات ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید صدوقی از لحاظ بستری بیماران مشکوک به کرونا  و ارائه خدمات به آنها و پرسنل بهداشتی با هیچ کمبودی روبرور نیست.

دکتر سلیمانی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان تعدادی از پرستاران بیمارستان که در بخش های مختلف مشغول ارائه خدمات بودند داوطلبانه برای خدمت رسانی به بیماران در بخش مراقبت ویژه ، عفونی و اورژانس اعلام آمادگی کردند.

وی ضمن قدردانی از کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان شهید صدوقی افزود: پرسنل در ارائه خدمات به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، صبح امروز تعداد بیماران مشکوک به کرونا که از ابتدا تاکنون در بیمارستان های این استان بستری شدند را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

دکتر محمود نوری شادکام گفت: برای ۸۴ نفر نمونه اخذ شد که تست پنج نفر مثبت، ۱۳ نفر منفی، تعداد فوتی با تست مثبت ۲ نفر و تعداد فوتی های مشکوک به کرونا ۶ نفر بود.

وی با بیان اینکه نتیجه تست بقیه این افراد هنوز دریافت نشده است، اظهار داشت: طی همین مدت ۹۱ نفر با بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

بنا بر اعلام روز دوشنبه ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا ، تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد  ۶۶ تن  جان خود را از دست دادند و ۲۹۱  نفر هم بهبود یافتند.

تا ظهر دیروز ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور درگیر این بیماری شدند.

کرونا همانند بسیاری از بیماری ها خصوصا آنفلوآنزا با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و ماندن در منزل قابل پیشگیری است

 ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس  را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

نخستین مورد بیماری کرونا ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.