سید محمد للهی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که یکی از الزامات اعطای وام یک میلیون تومانی از حساب یارانه ارسال پیامک از سیم کارتی است که به نام سرپرستان خانوار است تمامی اپراتورهای مخابرات در راستای مسئولیت اجتماعی پذیرفتند در این خصوص سیم کارت رایگان صادر کنند. 

وی گفت: از هیمن رو پیامکی برای مشترکان ارسال شد تا افراد فاقد سیم کارت به دفاتر خدماتی مراجعه و سیم کارت دریافت کنند که باعث شلوغی فروشگاه‌های همراه اول و دفاتر پیشخوان دولت شد. 

مدیر تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی اظهار داشت: برای رفع این مشکل طبق آخرین پیگیری‌ها امکان ثبت‌نام اینترنتی در حال پیاده‌سازی است و احتمالا تا فردا صبح عملیاتی می‌شود لذا فردا پیامکی برای مشترکان درخصوص نحوه ثبت‌نام ارسال خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام حضوری تعطیل نشده است افزود: برای انجام بخشی از کار همچون احراز هویت و فعال‌سازی باید مشترک مراجعه حضوری داشته باشد اما بخشی که ورود اطلاعات است به جای معطلی حضوری می‌تواند از طریق اینترنت انجام شود و بعد از ارسال سیم کارت توسط مشترک برای فعال‌سازی به نزدیک‌ترین دفتر خدماتی مراجعه کند. 

للهی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند بیان کرد: بخشی از شلوغی امروز به این دلیل بود که دفاتر پیشخوان تعداد محدودی را داخل فضا پذیرش می‌کردند اما مراجعه کنندگان زیاد بودند و چون اجازه نداشتند به داخل وارد شوند در خیابان تجمع کرده بودند. 

وی گفت: در فرآیند فروش سیم کارت‌هایی که باید مشتری قیمت آن را پرداخت کند امکان ثبت‌نام اینترنتی وجود دارد و حتی می‌تواند شماره خود را انتخاب کند اما درخصوص سیم کارت رایگان این زیرساخت فراهم نبود که با توجه به مشکل به وجود آمده امید می‌رود تا فردا صبح رفع اشکال شود. 

وی افزود: هر نفر بیش از ۱۰ سیم کارت نمی‌تواند دریافت کند لذا به همین دلیل شاید بسیاری از افراد علیرغم اینکه سیم کارت دارند صرفا به خاطر رایگان بودن، متقاضی دریافت سیم کارت هستند. 

بسیاری از دفاتر پیشخوان دولت در خراسان جنوبی امروز شاهد حضور جمعیت زیادی از متقاضیان دریافت سیم کارت رایگان برای ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی بود که با لزوم فاصله گذاری اجتماعی مغایرت دارد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مهلت ارسال پیامک به سرشماره ۶۳۶۹ برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا، یک هفته (تا یکشنبه ۷ اردیبهشت) تمدید شد.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که آن دسته از سرپرستان خانواری که تاکنون نتوانسته اند سیم کارت تهیه و به شماره ۶۳۶۹ پیامک ارسال کنند، تا یکشنبه هفته آتی (هفتم اردیبهشت ماه) فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند. درخواست می شود برای تهیه سیم کارت از تجمع غیر ضروری در مراکز مربوطه خودداری شود.

وزارت تعاون تصریح کرد: زمان واریز افرادی که در بازه زمانی دوم تا هفتم اردیبهشت پیامک ارسال می‌کنند، متعاقبا اطلاع داده می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود متقاضیان دریافت وام یک میلیونی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند تا سی و یکم فروردین ماه فرصت دارند کد ملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۶٣۶٩ ارسال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.