علی تهوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابر مصوبات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا برای سراسر کشور فقط اصنافی که در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده، کد بهداشتی دریافت و آن را در محل کسب خود نصب کرده باشند، مجاز به فعالیت هستند.

وی بر لزوم ثبت‌نام تمامی واحدهای صنفی کم‌خطر در سامانه salamat.gov.ir قبل از آغاز فعالیت تاکید کرد و گفت: همچنین واحدهای صنفی پرخطر که همچنان باید تعطیل باشند، در صورت فعالیت پلمب خواهند شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام و دریافت کد بهداشتی برای اصناف تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است، از صنوفی که هنوز اقدام نکرده‌اند، خواست با مراجعه به سامانه و ثبت اطلاعات لازم، کد رهگیری دریافت کنند.

وی از تشدید نظارت و بازرسی بر اصناف از روز پنجشنبه (۲۸ فروردین) در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تاکنون چند واحد صنفی با همکاری پلیس اماکن به مدت یک ماه پلمب شدند.

تهوری اظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند موظف به ثبت‌نام در سامانه سلامت و اخذ کد بهداشتی هستند و در این همین ارتباط بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، پلیس اماکن و بازرسان بهداشت و تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک و تیم‌های تخصصی، نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان را تشدید کرده‌اند.

وی افزود: در این بازدیدها ضمن بررسی اخذ کد بهداشتی و نصب آن در محل کسب، تذکرات لازم به واحدهایی که تاکنون موفق به اخذ کد نشده اند، داده شد تا در بازه زمانی معین نسبت به دریافت کد اقدام کنند.

وی همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت در محل فعالیت صنوف را الزامی برشمرد و گفت: راهنمای الزامات سلامت محیط و کار برای مشاغل و صنوف مختلف تدوین شده و در اختیار اتاق اصناف و اتحادیه‌ها قرار گرفته است.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

۱۱ گروه پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نیستند و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند. مطابق مصوبه ابلاغی، رستوان و غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

مهلت ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع طرح فاصله گذاری هوشمند تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۸ فروردین بود که در پی درخواست برخی اصناف، صنایع و سازمان‌ها، تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت تمدید شد.

بنابر اعلام مسوولان استان تاکنون بیش از ۷۰ درصد صنوف خراسان جنوبی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و فقط روز پنجشنبه (۲۸ فروردین) ۵ هزار و ۳۸ بازدید از صنوف توسط تیم‌های مشترک بازرسی انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.