به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی صبح چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی در فضای مجازی اظهارکرد: در عرصه تبلیغ دین نیازمند افرادی هستیم که رسانه را شناخته و در این عرصه فعال باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی هزار و ۳۰۰ هیئات مذهبی وجود دارد، بیان‌کرد: این آمار نشان دهنده ظرفیت بی‌نظری است که در صورت فعالیت در عرصه رسانه و فضای مجازی تأثیرگذاری آنان افزون می‌شود.

رضایی با تأکید بر اینکه باید در عرصه فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی هم افزایی داشته باشیم، ادامه‌داد: متأسفانه اقدامات ما در این عرصه به اندازه جبهه مخالف نیست.

وی گفت: از جمله اقدامات ما در سال‌های اخیر ساماندهی نذورات مردم در ایامی چون روز برات در خراسان‌جنوبی و ایام نیمه شعبان است تا با پیشگیری از آسیب‌های روز برات چون چشم و هم چشمی و اسراف، خیرات به دست نیازمندان واقعی برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی ما باید پیوست اجتماعی داشته باشد، بیان کرد: پیوست اجتماعی بی‌شک تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در جامعه را بیشتر می‌کند و نباید از آن غفلت کرد.

هیئت‌های مذهبی فعال تیم رسانه‌ای داشته باشند

رضایی گفت: بعد از فروکش کردن شیوع کرونا می‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای فعالیت‌های رسانه‌ای داشت به گونه‌ای که هر هیئت مذهبی یک تیم رسانه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان برای هیئت‌های مذهبی و برخی دیگر از اقشار جلساتی پیرامون سواد رسانه‌ای برگزار کرد، اظهارکرد: برخی از هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی علی رغم فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار تیم رسانه‌ای قوی ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شب نیمه شعبان ساعت ۲۰ شب استغاثه به امام زمان (عج) از مساجد خراسان‌جنوبی پخش می‌شود و ساعت ۹ شب نیز بانگ یا مهدی ادرکنی را خواهیم داشت.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: برنامه‌های جشن هنر انقلاب اسلامی برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها با دقت در راستای توجه به بایدها و نبایدهای بهداشتی چون عدم تجمع مردم است، ادامه‌داد: شب شعر در فضای مجازی به مناسبت میلاد امام زمان (عج) و سالروز شهادت شهید آوینی نیز برگزار می‌شود.

ورود هنرمندانه آزادگان خراسان جنوبی برای تشویق مردم به قرنطینه خانگی

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی یادآورشد: یکی از برنامه‌های ما درخواست از آزادگان خراسان‌جنوبی است که با پخش یک کلیپ خاطره از دوران اسارت خود از مردم درخواست کنند همچنان که آنان برای ایران چند سال اسارت را تحمل کرده‌اند، مردم برای کشور چند ماه قرنطینه در خانه را جدی بگیرند.

کریمیان با اشاره به اینکه هفته آینده شب خاطره در فضای مجازی خواهیم داشت، گفت: با رایزنی و همفکری می‌توان برنامه‌های عدیده ای را برای این ایام در نظر گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.