وحید داعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قراردادهای حوزه راه در حال حاضر یک هزار میلیارد تومان است که امسال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و علاوه بر تامین زیرساخت در استان خراسان جنوبی، هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۹ هزار نفر در صنایع وابسته و تثبیت اشتغال را به همراه دارد. 

وی با اشاره به افزایش تخصیص منابع ملی در سال گذشته و تاثیر آن در رشد باند دوم جاده‌های استان گفت: سال ۹۷ منابع ملی در حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی ۶۰ میلیارد تومان بود که سال ۹۸ این اعتبار به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و توانستیم باندهای دوم را افتتاح و بهره‌برداری کنیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر مجموع راه‌های این استان ۶۸۵ کیلومتر به باند دوم تبدیل شده که در ۲ سال گذشته به ترتیب ۴۵ و ۶۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است. 

وی افزود: در حوزه راه‌های روستایی نیز ۱۳۰ کیلومتر امسال افتتاح و بهره برداری می‌شود. 

داعی با بیان اینکه شروع پروژه راه آهن در خراسان جنوبی از آرزوهایی دیرینه‌ای بود که پارسال محقق شد اظهار داشت: این مهم سال گذشته با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه محقق و ۱۵ مهر ۹۸، قطعه ۱۶ راه آهن با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

‌وی با بیان اینکه در مجموع پروژه‌های استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی ۹۰ کیلومتر راه آهن در دست اجرا است ادامه داد: پروژه قطعه ۱۶ به طول ۳۲ کیلومتر از خراسان جنوبی شروع می‌شود و تاکنون هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین به شروع عملیات راه آهن آنتی فردوس به طول ۷۰ کیلومتر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموع پروژه‌های راه آهن خراسان جوبی در سال گذشته ۱۰۳ کیلومتر بوده که با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. 

وی اتمام مسکن مهر خراسان جنوبی را یکی از برنامه‌های مهم سال گذشته در حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی پنجمین استان بود که اردیبهشت سال ۹۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی، جشن اتمام مسکن مهر را برگزار کرد. 

داعی با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن تکلیف دیگری است که سال گذشته بر دوش راه و شهرسازی گذاشته شد گفت: سهمیه استان خراسان جنوبی از این طرح یک هزار و ۳۸۸ واحد بود که به پنج هزار و ۲۰۰ واحد افزایش دادیم و هم اکنون اطلاع رسانی و ثبت نام انجام شده لذا امسال عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود.

وی بیان کرد: با شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی در استان خراسان جنوبی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی پروژه‌ها خواهد بود و به ازای هر ۷۰ مترمربع یک اشتغال ایجاد می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حوزه بازآفرینی شهری هم در شهرها مناطقی داریم که به لحاظ امکانات شهری پایین‌تر است لذا سیاست وزارت راه و شهرسازی این بوده که بازآفرینی محلات در بسیاری از شهرها از جمله در منطقه شمال شهر بیرجند خدمات عمومی همچون کتابخانه، درمانگاه و فضای سبز ایجاد شود. 

وی افزود: سال گذشته ۴۱ پروژه معادل ۱۵۶ میلیارد تومان در محلات کم برخوردار اجرا کرده‌ایم که در سال جاری اعتبارات آن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.