محمدعلی واقعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر مدارس روستایی و عشایری مقطع ابتدایی هستند که در این زمینه بسته‌های تهیه شده که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد فردا از آن رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: بسته‌های تهیه شده از طریق رابطان آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان این مناطق قرار می‌گیرد همچنین برای آموزش متوسطه نیز برای تامین زیرساخت‌ها اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قول مساعد داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: اینکه بگوییم به ۱۰۰ درصد دانش آموزان استان خدمات ارائه خواهد شد این امکان وجود ندارد چون برخی خانواده‌ها گوشی هوشمند ندارند.

وی افزود: چون این نیاز فوری ایجاد شد از قبل زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است اما کم‌کم به این سمت و سو حرکت می‌کنیم لذا بخشی نیاز به همکاری خانواده‎‌ها و بخشی همکاری دولت است.

واقعی تاکید کرد: دانش‌آموزان عشایر و روستایی می‌توانند از طریق مدارس و مکان‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند از این شبکه استفاده کنند.

وی بیان کرد: آموزش دروس دانش‌آموزان از فردا ۱۶ فروردین از طریق شبکه «شاد» در پنج پیام‌رسان داخلی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در پنج پیام‌رسان داخلی سروش، روبیکا، بله، گپ و آی گپ آموزش مجازی برای دانش‌آموزان میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه از طریق این شبکه بین دانش‌آموز، معلم و حتی والدین ارتباط برقرار می‌شود اظهار داشت: تمامی مدیران، معلمان، والدین و دانش آموزان بایستی در اجرای این برنامه آموزشی همکاری داشته باشند.

واقعی در ارتباط با نحوه استفاده از شبکه آموزشی شاد تصریح کرد: دبیران و والدین با ورود به سایت shad.medu.ir بایستی کد ملی خود را وارد و اطلاعات مربوط به سری و سریال شناسنامه و تاریخ تولد را وارد فیلد مربوطه پر کنند و سپس به گروه کلاس من وارد شوند.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم توسط آموزش و پرورش برای همه دانش آموزان مهیا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: گروه‌های کلاسی از قبل در پیام‌رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه شکل گرفته و همه دانش‌آموزان یک کلاس در آن گروه عضو هستند.

وی یادآور شد: کلاس‌های درس مجازی مشابه کلاس حقیقی است با این تفاوت که دانش‌آموزان در خانه هستند و با ابزارهایی مانند موبایل، تبلت و لب تاپ به فضای مجازی وصل می‌شوند.

واقعی اضافه کرد: در شبکه شاد معلم تدریس را به صورت آنلاین انجام می‌دهد، همچنین حضور و غیاب دانش آموزان، سوال و جواب و آزمون نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی از دبیران و معلمان نیز گوشی هوشمند یا تبلت در اختیار ندارند که بودجه‌ای برای تهیه این اقلام در اختیار نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: در فعالیت مجازی شبکه شاد تاکید ما بر همکاری تمامی پرسنل است اگر همکاری گوشی هوشمند یا تجهیزات نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به مدرسه و آموزشگاه نسبت به آموزش مجازی اقدام کند.

وی گفت: فعالیت برخی همکاران به صورت مجازی با هزینه خود نسبت به زمانی که مدارس دایر بود ۲ برابر افزایش یافته است.

واقعی یادآور شد: قرار بر این شد بسته‌های محدود اینترنتی در اختیار همکاران قرار بگیرد تا زمان ارائه آموزش مجازی از آن استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.