به گزارش روز پنجشنبه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی داود شهرکی با قدردانی از همراهی تمامی متصدیان اصناف و مشاغل مشمول طرح اظهار داشت: به منظور اجرای دقیق و نظارت بر طرح فاصله گذاری اجتماعی در حوزه اصناف، روزانه گشت‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات مرتبط از جمله پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح مرکز استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: طبق دستورالعمل‌ها و مصوبات اجرایی ستاد کرونا و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی واحدهای غیرضروری تا اطلاع ثانوی باید تعطیل باشند که در این راستا از آغاز این طرح تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تذکر شفاهی و ۵۸۵ تذکر کتبی به اصناف استان داده شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و براساس عمل به مسئولیت اجتماعی باید توسط اصناف انجام شود ادامه داد: ۳۴ واحد صنفی پس از دادن تذکرات شفاهی و کتبی کماکان بدون توجه به تذکرات به فعالیت خود ادامه دادند که برابر قانون پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی بیان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به اینکه با سلامت مردم در ارتباط است باید با جدیت توسط اصناف اجرا شود و بازرسان این سازمان با همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی بر این مهم نظارت خواهند داشت.

شهرکی با تاکید بر اینکه تنها راه شکست این بیماری قطع زنجیره انتقال و ماندن در خانه است گفت: با توجه به موضوع سلامت مردم، از تمامی اصناف غیرضروری درخواست داریم فعالیت خود را تا اطلاع ثانوی و پایان طرح آغاز نکنند، در غیر این صورت با توجه با اهمیت موضوع سلامت جامعه و همچنین اجرای مصوبات ستاد، برخورد قانونی با این دسته از مشاغل صورت خواهد گرفت.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد که با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.