حسین مقدسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دادستانی با افرادی که با انتشار و انتقال اخبار کذب و غیرموثق در ارتباط با ویروس کرونا به تشویش اذهان عمومی و ایجاد ناآرامی روانی در جامعه دست می‌زنند، قاطعانه و بازدارنده برخورد خواهد کرد.

وی گفت: تاکنون گزارشی در سطح استان به طور کتبی صورت نگرفته ولی شفاهی مواردی اعلام شده که در دست بررسی است.

دادستان بیرجند اظهار داشت: رصدهایی که صورت گرفته حاکی از فعالیت برخی افراد در زمینه تشویش اذهان عمومی است که برخورد قاطع و بازدارنده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جلوگیری از احتکار کالاهای حوزه سلامت که این روزها نیاز ضروری مردم است اماکن و منازلی که محل احتکار بوده کاملا مورد نظر قرار گرفته و با همکاری ضابطان خاص و عام بازرسی از این اماکن به صورت ویژه انجام می‌شود.

مقدسی از مردم خواست چنانچه گزارش‌های موثق از محل احتکار و اختفای کالاهای پزشکی موردنیاز مردم را دارند به دادستانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی درخصوص بازرسی و شناسایی، اعلام کنند.

اولین مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه دهم اسفند اعلام شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامگاه چهارشنبه گفت: تا این لحظه از ۷۳ جواب آزمایش کرونا که دریافت کردیم، فقط چهار نمونه مثبت و بقیه منفی بوده است.

 استاندار خراسان جنوبی هم گفت: با افرادی که در زمینه بیماری کرونا اقدام به نشر اکاذیب و اشاعه اخبار غیرواقعی می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: افرادی که نسبت به انتقال اطلاعات نادرست در شرایط موجود در کانال‌های ناشناس و بی‌هویت اقدام می‌کنند، منتظر برخورد قانونی باشند.

وی افزود: حوزه‌های امنیتی استان به دنبال شناسایی این افراد و اعمال قانون هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افراد سودجو که در شرایط موجود به احتکار و گرانفروشی کالاهای مورد نیاز مردم دست می‌زنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.