دکتر مسعود ضیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ویروس کرونا از طریق هوا در محیط‌های عادی قابل انتقال نیست مگر در بخش‌های بستری مبتلایان به این بیماری؛ لذا افراد عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

وی گفت: همانطور که سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد ویروس کرونا از طریق هوا منتشر نمی‌شود چون هوابرد نیست.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان کرد: اینکه گفته شده بیماری در هوا قابل انتقال است مربوط به اتاق بیماران مبتلا به کرونا است چون زمانی که ساکشن یا لوله‌گذاری بیمار تعویض می‌شود ممکن است ویروس منتشر شود و تا چندین ساعت در فضا وجود داشته باشد.

وی افزود: به همین خاطر توصیه می‌کنیم همکاران و افرادی که در تماس با بیمار هستند از ماسک‌های n۹۵ استفاده کنند و افرادی که بعدا وارد می‌شوند نیز باید ماسک داشته باشند.

ضیایی گفت: افراد بیمار، مراقبان بیمار و پرسنل بیمارستان باید از ماسک مخصوص استفاده کنند افراد عادی نیز در فضای پرجمعیت می‌توانند به طور موقت از ماسک استفاده کنند اما قرار نیست مردم در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت حاضر شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در صورت غیرضروری ایراداتی هم دارد اظهار داشت: برخی افراد وقتی ماسک می‌زنند اطمینان کاذب پیدا می‌کنند که بیماری منتقل نمی‌شود لذا از رعایت سایر نکات بهداشتی از قبیل شست و شوی مکرر و صحیح دست غافل می‌شوند.

نماینده علمی بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: بیشترین عامل انتقال بیماری از طریق دست‌ها است که باید به صورت مستمر با آب و صابون شست و شو یا ضدعفونی شود.

وی افزود: افرادی که از ماسک استفاده می‌کنند، نباید دست آلوده را به صورت یا ماسک بزنند، چون ماسک می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد.

ضیایی اظهار داشت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا در استان روند صعودی دارد به شهروندان توصیه می‌کنیم در منازل خود بمانند تا در عید فطر جشن نابودی کرونا را برگزار کنیم در غیر این صورت این بیماری مشکلات زیادی برای ما و خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد.

آمار مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی با افزایش ۱۵ مورد مثبت جدید، روز شنبه نهم فروردین به ۲۶۶ نفر و فوت شدگان بر اثر این بیماری به ۲۴ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۷۹۸ مورد آزمایش انجام شده است که ۵۳۲ مورد منفی و ۲۶۶ مورد مثبت کرونا در کل استان گزارش شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان ۴۱ نفر بستری هستند و ۲۰۱ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.