به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در نخستین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سال ۹۹ به تشریح برخی مصوبات ستاد ملی کرونا پرداخت و ادامه داد: تعطیلات نوروزی، روند نظارت‌ها را تغییر نداده و کنترل شرایط توسط بازرسان در همه حوزه‌ها همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در بحث ایجاد محدودیت تردد در محورها و قرنطینه شهرها همچنان تابع سیاست‌های کشور هستیم. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان همراهی و مساعدت مردم را می‌طلبیم.  

وی با اشاره به پذیرش توصیه در خانه ماندن توسط بخش عمده‌ای از مردم با فرهنگ استان در مناطق مختلف افزود: امیدواریم آن گروه از افرادی که موضوع شیوع بیماری را جدی نگرفته‌اند پای کار بیایند و همراه شوند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را به طور کامل در استان قطع کنیم.

معتمدیان بیان کرد: انتشار بیشتر و اطلاع رسانی موثرتر توصیه‌های بهداشتی از طریق کمیته اطلاع رسانی و بالطبع صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در این موضوع نقش بسزایی دارد.

وی از تلاش‌های مدیران و فعالان حوزه درمان استان برای فراهم کردن شرایط مهار بیماری تشکر کرد و گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در ستاد ملی کرونا، جداسازی مبتلایان به بیماری از افراد سالم است که همواره مورد تاکید ما در ستاد استان بوده و در همین راستا هم نقاهتگاه‌هایی برای بستری و نگهداری بیمارانی که محیط مناسبی برای گذران دوره درمان ندارند، تامین شده است.

وی افزود: بیمارانی که در محیط منزل، فضای مناسب برای جدا بودن از دیگر افراد را دارند و قادر به تامین امکانات بهداشتی هستند ترجیح بر این است که دوره درمان را در محیط خانه بگذرانند.  

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه نحوه برخورد با برخی فعالان فضای مجازی که به نشر اکاذیب و ترساندن مردم می‌پردازند، اظهار داشت: تعطیلی موقت، ایجاد محدودیت در فعالیت‌های رسانه‌ای، قطع یارانه، حذف معافیت‌های مالیاتی و ابطال مجوز از جمله مجازات‌هایی است که برای برخورد با این گروه از فعالان فضای مجازی درنظر گرفته شده است.

این نشست که با حضور روسای کمیته‌های مرتبط، اعضای ستاد و فرمانداران (از طریق ویدئو کنفرانس) برگزار شد با تشریح اقدامات دستگاه‌ها و بررسی نحوه اجرای مصوبات ستاد همراه بود.

تعداد موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (جمعه) ۱۶۳ نفر بود و امروز موارد جدیدی در این استان اعلام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.