به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیاوش مسلمی سه شنبه شب در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: آنچه که موجب ورود بسیج و سپاه به موضوع کرونا شد، تبعات گسترده این ویروس در کشور و دنیا است و از طرف دیگر باتوجه به اینکه بسیج به صورت گسترده در تمام نقاط استان حضور دارد لذا این ضرورت بیشتر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کشورهای مختلف با ظرفیت بسیج در ایران اعتراف کرده‌اند از طرف دیگر مردم ولی نعمت ما هستند لذا ضرورت حضور ما در صحنه بیشتر احساس می‌شود.

مسلمی اضافه کرد: در این فضای پر استرس باید با تلاش شبانه روزی فضا را به سمت پیشگیری هدایت کنیم و مشکل را ریشه کن کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارلله کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ هزار بسیجی را در استان سازماندهی کرده‌ایم که ۱۴ هزار نفر از این افراد در حال کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، اظهار داشت: یکی از موارد مهم تهیه محتوای است که در این زمینه ۳۱ هزار بروشور را چاپ و درحال توزیع آن هستیم همچنین آموزش و سازماندهی داریم که درحال انجام است که البته بخشی از این آموزش‌ها با حضور کارشناسان مراکز بهداشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حضور در اماکن پر جمعیت و آموزش حضور نیز یکی دیگر از برنامه‌های سپاه و بسیج است که در این زمینه ۳۲ هزار نفر را آموزش چهره به چهره داده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که یکی از فعالیت‌های سپاه و بسیج مسئله غربالگری است، عنوان داشت: قبل از حضور کارشناسان در دری منازل با آنها تماس گرفته می‌شود و با ارائه کارت شناسایی وظیفه خود را انجام می‌دهند همچنین نقش آفرینی بسیجیان در عرصه رسانه هم بسیار مهم است لذا در این زمینه پنج هزار و ۴۰۰ دقیقه مستند را در فضای مجازی تولید کرده‌ایم.

مسلمی با اشاره به اینکه ۲۲ کارگاه تهیه و تولید ماسک با هماهنگی و تأیید ادارات مربوطه استان درحال فعالیت است، ابراز داشت: در شهر کرمان ۲۰۰ چرخ را در شش کارگاه ساماندهی کردیم البته با توجه به اینکه این کارگاه‌ها سنتی هستند و افراد تازه شروع به کار کردند، فعلاً تولید کند است اما در ادامه گروه دانش بنیان سپاه به دنبال این هستند که با کمک یک دستگاه برخی فعالیت‌ها را مکانیکی انجام دهند که سرعت تولید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار ماسک و دستکش تا الان توزیع شده است، اظهار کرد: گشت‌های مشترکی توسط بسیج و دانشگاه در سطح استان راه اندازی شده است و ماشین‌هایی که پلاک آنها متلعق به خارج از استان باشد، متوقف و به خارج از استان هدایت می‌شوند در غیراین صورت به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شود.

مسلمی عنوان کرد: مردم می‌توانند تخلفات در این زمینه را به ۴۰۳۰ دانشگاه و ۱۱۴ بسیج اطلاع رسانی کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارلله استان کرمان بیان داشت: نقاهتگاه هم برای افرادی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند درنظرگرفته شده است.

وی تصریح کرد: به ۱۵ هزار نفر که شغل خود را به دلیل این ویروس از دست داه اند و تحت حمایت هیچ نهاد و یا سازمانی نیستند مورد حمایت قرار می‌دهیم و بسته‌های معیشتی در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

مسلمی اضافه کرد: فردا یک کارگاه تولید لباس ویژه کادر درمان در کرمان افتتاح می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.