ابراهیم تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق گزارش‌های مطرح شده در جلسه شورای شهر بیرجند در روز شنبه ۲۴ اسفندماه برخی از اصناف و پمپ بنزین‌های خصوصی به دلایلی از ضد عفونی‌کردن این مراکز ممانعت می‌کنند.

رئیس شورای شهر بیرجند و استاد رشته حقوق بیان‌کرد: اگر این ممانعت موجب انتقال ویروس کرونا به فرد یا افرادی از جامعه شده و این قضیه توسط مقام قضائی به اثبات برسد بی‌شک موجب مسئولیت مدنی و حقوقی خواهد بود.

تقی‌زاده با اشاره به موادی از قانون مسئولیت مدنی ادامه‌داد: طبق این قوانین اگر فردی به هر کیفیتی موجب صدمه جسمانی و یا روحی به فرد یا افرادی دیگر شود، موجب مسئولیت مدنی و حقوقی برای او خواهد بود که در زمینه ممانعت از ضد عفونی‌کردن برخی مراکز و انتقال ویروس به افراد امکان مصداق پیدا کردن این مواد قانونی وجود دارد.

وی گفت: هر چند این ممانعت‌ها از ضدعفونی‌کردن واحد صنفی بدون سو نیت و قصد صورت می‌گیرد ولی اگر فردی با سو نیت از ضدعفونی‌کردن مراکزی چون واحدهای صنفی و پمپ بنزین‌ها خودداری کرده و موجب انتقال ویروس به دیگران شود موضوع جنبه کیفری نیز پیدا می‌کند.

رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: البته اثبات رابطه خودداری از ضدعفونی‌کردن مرکزی چون پمپ بنزین و گرفتار شدن افراد به ویروس کرونا بر عهده مقام قضائی است.

تقی زاده بیان‌کرد: عموم اصناف از بحث ضدعفونی‌کردن واحد صنفی خود استقبال می‌کنند و در زمینه موارد محدودی که این ممانعت صورت می‌گیرد نیز با همکاری اتاق اصناف اقداماتی برای بهبود وضعیت و همکاری بیشتر اصناف صورت خواهد گرفت.

این استاد رشته حقوق یادآور شد: همچنین اگر فردی مبتلا به ویروس کرونا یا همان بیماری کوید ۱۹ باشد و آن را از خانواده، دوستان و کسانی که با او در ارتباط هستند، پنهان کرده و موجب انتقال ویروس به آنان شود نیز مسئولیت مدنی و حقوقی برای او خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.